Agencja Informacyjna: Christine Arab – Dyrektor Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Kobiet na Azję i Pacyfik, udzieliła ekskluzywnego wywiadu Chińskiej Grupie Mediów, przy okazji jej uczestnictwa w Światowym Szczycie Kobiet w Pekinie – stolicy Chińskiej Republiki Ludowej.
Spis treści
W trakcie ceremonii otwarcia Światowego Szczytu Kobiet w Chińskim Narodowym Centrum Kongresowym w Pekinie – stolicy Państwa Środka, które miało odbyło się w dniach 13-14 października 2025 roku uczestniczył Xi Jinping – Przewodniczący Chińskiej Republiki Ludowej uczestniczył. Wygłosił on przemówienie programowe „Kontynuacja ducha Światowej Konferencji Kobiet w Pekinie i przyspieszenie nowego procesu wszechstronnego rozwoju kobiet”.
Ocena, Christine Arab, postępu w zapewnianiu zatrudnienia kobietom
Christine Arab – Dyrektor Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Kobiet na Azję i Pacyfik w swoim wywiadzie zauważyła, iż Chińska Republika Ludowa osiągnęła znaczny postęp w zapewnianiu zatrudnienia kobietom, które stanowią około 55 proc. wśród założycieli przedsiębiorstw internetowych, a dzięki lepszej opiece zdrowotnej, śmiertelność młodych matek gwałtownie spadła, została również osiągnięta równość płci w edukacji podstawowej.
Imponujące osiągnięcia chińskich przedsiębiorstw w dziedzinie STEM
W Chińskiej Republiki Ludowej można zauważyć wiele imponujących przykładów, szczególnie w dziedzinie nauki, technologii, inżynierii i matematyki (STEM), funkcjonuje wiele przedsiębiorstw, prowadzonych przez kobiety, które wprowadzają innowacje i wdrażają nowoczesne rozwiązania. organziacje te aktywnie zachęcają, również młodych ludzi, do dostrzegania różnorodności stylów przywództwa kobiet i mężczyzn oraz do tego, iż ta różnorodność przynosi korzyści obu stronom.
Stosunek Chin do kobiet
Komentując politykę Chińskiej republiki Ludowej i troskę, jaką władze Państwa Środka poświęcają kwestiom kobiet, Christine Arab – Dyrektor Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Kobiet na Azję i Pacyfik powiedziała: „Wola polityczna decyduje o wszystkim. W obliczu poważnych wyzwań, Chińska Republika Ludowa, jako zwolennik i orędownik globalnego rozwoju spraw kobiet, stale wnosi pozytywną energię do zrównoważonego rozwoju kobiet, na całym świecie, wspólnie budując Inicjatywę Pasa i Szlaku oraz promując współpracę Południe-Południe, zapewniając szkolenia ponad 200.000 kobiet z ponad 180 państw, wysyłając zespoły medyczne do 48 państw afrykańskich i przekazując 20.000.000 dolarów amerykańskich na rzecz agencji Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Kobiet w ciągu ostatnich 10 lat”. – Wyliczyła Dyrektor Christine Arab.
Christine Arab – życiorys
Christine Arab Dyrektor Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Kobiet na Azję i Pacyfik. Od ćwierć wieku zajmuje się promowaniem równości płci i praw człowieka kobiet w strukturach Organizacji Narodów Zjednoczonych. Te zadania realizowała w Azji, regionie Pacyfiku, państwach arabskich, na Karaibach, Bałkanach i Kaukazie Południowym. Ukończyła studia na Wydziale Stosunków Międzynarodowych i Nauk Politycznych, na Uniwersytecie Dalhousie w Halifax w Kanadzie.
Christine Arab – doświadczenie zawodowe
Christine Arab Christine Arab była przedstawicielem Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Kobiet w Arabskiej Republice Egiptu, Biurze Wielonarodowym na Karaibach oraz Biurze w Republice Albanii. Zajmowała stanowisko Szefowej Sekcji Azji i Pacyfiku w centrali Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Kobiet i była doradcą w zespole ds. transformacji Dyrektora Wykonawczego podczas tworzenia Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Kobiet. Ponadto kierowała biurami Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Kobiet Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Kobiet na Kaukazie Południowym i w Republice Afganistanu. Pracowała też w byłych biurach subregionalnych i w centrali Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Kobiet jako specjalistka ds. programów dla regionu Pacyfiku, Azji, państw arabskich, Azji Środkowej i Europy. Jej uwaga koncentrowała się na planowaniu strategicznym, rozwoju partnerstw i wspieraniu normatywnych programów dotyczących równości płci i wzmocnienia pozycji kobiet.
STEM – nauka, technologia, inżynieria, matematyka i sztuka
STEM (wcześniej METS – akronim od angielskich słów Science (nauka), Technology (technologia), Engineering (inżynieria) i Mathematics (matematyka). Czasami dodaje się literę „A” (Arts – sztuka), tworząc akronim STEAM, aby podkreślić znaczenie sztuki w edukacji. Termin STEM jest zwykle używany w odniesieniu do polityki edukacyjnej i wyboru programu w szkołach, w celu zwiększenia konkurencyjności, w zakresie rozwoju nauki i technologii. Ma to między innymi wpływ na rozwój siły roboczej, kwestie bezpieczeństwa narodowego i politykę imigracyjną w niektórych państwach. Przykładem jest Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej lub Stany Zjednoczone Ameryki. Systemy edukacyjne i szkoły odgrywają kluczową rolę w określaniu zainteresowań dzieci i młodzieży przedmiotami STEM, a także zapewnianiu równych szans dostępu do wysokiej jakości edukacji w zakresie STEM i czerpania z niej odpowiedniej korzyści.
Zasady metodologia nauczania STEM:
- Model nauczania STEM podąża za nowymi, dobrymi trendami w edukacji. W większości polskich szkół matematyka, biologia czy technika, to osobne przedmioty. Model STEM łączy je w jedność ukazując, iż w praktycznym życiu są ze sobą mocno powiązane. STEM odchodzi od zapamiętywania danych zapisanych na tablicy i reguł.
- STEM to nauczanie przez doświadczenie, poznawanie świata w praktyce np. poprzez eksperymenty i ukazujące praktyczne zastosowanie wiedzy. STEM to rozwijanie umiejętności poznawczych dziecka, samodzielnego myślenia, wyciąganie wniosków oraz praca nad umiejętnością myślenia przyczynowo – skutkowego.
- STEM rozwija również w dziecku samodzielność i odpowiedzialność STEM uczy współdziałania w grupie i umiejętności dialogu. Celem STEM jest wytworzenie w dzieciach umiejętności poznawania świata każdym dostępnym zmysłem.
- W Polsce idea STEM propagowana jest m.in. przez Polskie Stowarzyszenie Edukacji STEM. Ta organizacja społeczna powstało po to, aby nowoczesne metody edukacyjne były dostępne dla wszystkich dzieci w Polsce. Celme jest zapewnienie polskim dzieciom i młodzież równych szans edukacyjnych, takich jakie mają ich rówieśnicy z państw, w których STEM już funkcjonuje.
Dziękujemy za przeczytanie tekstu do końca. Polecamy inne wiadomości zamieszczone na stronie internetowej www.agencja-informacyjna.com. Życzymy ciekawej lektury. Agencja Informacyjna
AI, Chiny /DEC/ 30 października 2025
Foto do artykułu: christine-arab.jpg







