Gdy bohater książki odpowiada na pytania – innowacja ,,Podcasty z bohaterami lektur szkolnych”

skokiporozum.blogspot.com 14 godzin temu

Polecam innowację pedagogiczną, która tchnęła nowe życie w pracę z lekturą szkolną – „Podcasty z bohaterami lektur szkolnych”.



To doskonały przykład, jak połączyć literaturę, nowoczesne technologie i wyobraźnię uczniów. Projekt polega na tworzeniu podcastów, w których uczniowie przeprowadzają wywiady z postaciami literackimi — stając się jednocześnie dziennikarzami i bohaterami lektur. To nie tylko ćwiczenie językowe, ale prawdziwa szkoła argumentacji, empatii i twórczego myślenia.

Dlaczego warto wprowadzić ten projekt u siebie?

  1. Uczniowie aktywnie czytają i analizują treść lektury.
  2. Uczą się mówić i słuchać, planować i pracować w grupie.
  3. Tworzą coś własnego, co można opublikować i z czego są dumni.
  4. Łączą książki z codziennością, technologią i mediami, które są im bliskie.

Nie trzeba drogiego sprzętu ani skomplikowanych narzędzi. Wystarczy mikrofon w telefonie i chęć na zmianę sposobu patrzenia na literaturę. Efekty zaskoczą całą społeczność szkolną.

To jedna z tych innowacji, która nie tylko realizuje podstawę programową, ale zostaje w pamięci. Polecam z całego serca wszystkim polonistom, którzy chcą, by ich uczniowie poczuli, iż literatura mówi również ich głosem.
Materiał zawiera opis innowacji i ankietę ewaluacyjną.

Jeśli moja twórczość, pomysły na zajęcia,
materiały na lekcje przypadły Ci do gustu, korzystasz z nich i zastanawiasz się, w jaki sposób wyrazić wdzięczność albo mnie wesprzeć, zaproś mnie na kawę.

Na portalu społecznościowym Facebook znajdziesz stronę bloga. Link zamieszczam poniżej.
https://www.facebook.com/wszkole/


Jeśli masz do mnie pytanie, nie wahaj się, napisz. Z pewnością odpiszę w wolnym czasie.

wiolicz@op.pl

Zawsze jestem gotowa do współpracy na rzecz edukacji.

Idź do oryginalnego materiału