Polecam innowację pedagogiczną, która tchnęła nowe życie w pracę z lekturą szkolną – „Podcasty z bohaterami lektur szkolnych”.

To doskonały przykład, jak połączyć literaturę, nowoczesne technologie i wyobraźnię uczniów. Projekt polega na tworzeniu podcastów, w których uczniowie przeprowadzają wywiady z postaciami literackimi — stając się jednocześnie dziennikarzami i bohaterami lektur. To nie tylko ćwiczenie językowe, ale prawdziwa szkoła argumentacji, empatii i twórczego myślenia.
Dlaczego warto wprowadzić ten projekt u siebie?
- Uczniowie aktywnie czytają i analizują treść lektury.
- Uczą się mówić i słuchać, planować i pracować w grupie.
- Tworzą coś własnego, co można opublikować i z czego są dumni.
- Łączą książki z codziennością, technologią i mediami, które są im bliskie.
Nie trzeba drogiego sprzętu ani skomplikowanych narzędzi. Wystarczy mikrofon w telefonie i chęć na zmianę sposobu patrzenia na literaturę. Efekty zaskoczą całą społeczność szkolną.
To jedna z tych innowacji, która nie tylko realizuje podstawę programową, ale zostaje w pamięci. Polecam z całego serca wszystkim polonistom, którzy chcą, by ich uczniowie poczuli, iż literatura mówi również ich głosem.
Materiał zawiera opis innowacji i ankietę ewaluacyjną.
materiały na lekcje przypadły Ci do gustu, korzystasz z nich i zastanawiasz się, w jaki sposób wyrazić wdzięczność albo mnie wesprzeć, zaproś mnie na kawę.
Na portalu społecznościowym Facebook znajdziesz stronę bloga. Link zamieszczam poniżej.
https://www.facebook.com/wszkole/
wiolicz@op.pl
Zawsze jestem gotowa do współpracy na rzecz edukacji.