Młodzi Polacy doceniają ubezpieczenia, ale brakuje im zaufania i prostoty

300gospodarka.pl 5 godzin temu

Młodzi dorośli w Polsce chcą się ubezpieczać, ale oczekują przejrzystych warunków, prostego zakupu i uczciwego podejścia ze strony firm. Takie wnioski płyną z raportu Balcia Insurance, opartego na badaniach przeprowadzonych przez firmę Zymetria wśród przedstawicieli pokolenia Z.


Z badania wynika, iż aż 84 proc. osób w wieku 18–30 lat uważa ubezpieczenia za ważne, a ponad 80 proc. czuje się dzięki nim bezpieczniej. Najczęściej wskazywane skojarzenia to bezpieczeństwo, zdrowie, życie, dom i finanse.


Jednak pomimo pozytywnych skojarzeń, pokolenie Z nie ufa firmom ubezpieczeniowym. Aż 52 proc. badanych podejrzewa ubezpieczycieli o unikanie wypłat odszkodowań, a 41 proc. wskazuje na ukryte haczyki w umowach.

Zbyt wysoka cena odstrasza


– Bariery, takie jak nieprzejrzyste oferty czy wysokie koszty, sprawiają, iż wielu z nich rezygnuje z tej formy ochrony. Branża ubezpieczeniowa stoi przed wyzwaniem uproszczenia swoich produktów i budowania większej transparentności, gdyż pokolenie Z będzie stanowić coraz większą grupę potencjalnych klientów – mówi Beata Grott, Dyrektor Balcia Insurance w Polsce.


Wysoka cena jest głównym czynnikiem odstraszającym młodych przed zakupem ubezpieczenia. Zdecydowana większość oczekuje prostych i czytelnych warunków. 69 proc. deklaruje, iż intuicyjny proces zakupowy mógłby zachęcić ich do zakupu.

Wiedza i potrzeby pokolenia Z


Dla wielu młodych decyzje zakupu ubezpieczenia wynikają z obserwacji zachowań rodziców – na ich decyzjach polega 28 proc. badanych. Największą popularnością cieszą się polisy zdrowotne i na życie. Wśród mniej znanych form ubezpieczeń są produkty chroniące sprzęt elektroniczny, sporty ekstremalne czy konta bankowe.


– Zrealizowane przez nas badanie wykazało, iż wiele osób wciąż wierzy w powszechne mity, m.in., iż nie prowadzą ryzykownego trybu życia, więc ubezpieczenia nie są im potrzebne. To sygnał dla branży, iż dalsza edukacja i jasne informowanie o dostępnych możliwościach są niezbędne – dodaje ekspertka.

Jak przekonać Generację Z?


Głównym czynnikiem wyboru ubezpieczenia przez młodych Polaków jest cena – zbyt wysoka stawka stanowi dużą barierę. Młodzi chcą też prostych i przejrzystych warunków. 69 proc. badanych uważa, iż szybki i intuicyjny proces zakupowy mógłby wpłynąć na częstsze zakupy.


Gen Z oczekuje też prostych rozwiązań bez zbędnych formalności, dlatego firmy ubezpieczeniowe powinny postawić przede wszystkim na szybką obsługę klienta. Elastyczność to kolejna cecha, którą lubią młodzi. Model subskrypcyjny, krótkoterminowe ubezpieczenia czy opcja dopasowania ochrony do indywidualnych potrzeb to rozwiązania, które mogą skutecznie przyciągnąć potencjalnych klientów z pokolenia Z.


Jednak choćby najbardziej atrakcyjna oferta produktowa może nie wystarczyć. Aż 52 proc. młodych ludzi nie ufa firmom ubezpieczeniowym. Obawiają się, iż nie wypłacą odszkodowania. Aby pokonać tę barierę, firmy muszą jasno komunikować zasady i stosować proste umowy. Gwarancja uczciwego podejścia może znacząco poprawić wizerunek ubezpieczycieli w oczach najmłodszych klientów i zbudować zaufanie do marki.




Polecamy także:



  • Obowiązkowe ubezpieczenie od żywiołów – czy ten pomysł pojawi się też w Polsce?

  • Ubezpieczenie OC dla młodych bije rekordy cen. Jest sposób na obniżkę

  • Gdzie najczęściej dochodzi do włamań? Dolny Śląsk niechlubnym liderem, Podkarpacie najbezpieczniejsze

  • Optymizm starszych, realizm młodych. Przyszłość biznesu pod znakiem zapytania

Idź do oryginalnego materiału