PLAN DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZY NA MIESIĄC październik

wrozka.edu.pl 6 dni temu

(20.10.2025 – 31.10.2025)

TEMAT KOMPLEKSOWY: „Jesień w lesie” – dziecko rozpoznaje wybrane zwierzęta mieszkające w lesie, zwraca uwagę na charakterystyczne cechy wyglądu, sposób poruszania się, przygotowania zwierząt do zimy, kształtuje zainteresowanie środowiskiem przyrodniczym; kształtuje wrażliwość na potrzeby zwierząt.

Przewidywane umiejętności dzieci:

  1. Dziecko wyróżnia wybrane zwierzęta, które mieszkają w lesie (sarna, dzik, niedźwiedź, lis, wilk, wiewiórka, jeż, sowa, dzięcioł)
  2. Dziecko rozmawia na temat przygotowania zwierząt do zimy,
  3. Dziecko doskonali percepcje słuchową poprzez wysłuchiwanie głoski l w nagłosie wyrazów
  4. Dziecko kształtuje umiejętność koncentrowania uwagi na działaniu.

Piosenka „Jesień i zwierzęta”

Niedźwiedź najadł się do syta,

już ziewanie słychać głośne.

Zaraz w gawrze smacznie zaśnie

i obudzi się na wiosnę.

Ref. Sza, sza, szy, sze, sze, szu,

Jesień zwierzęta tuli do snu.

Mały jeżyk już starannie

uformował kopiec z liści.

I zamarzył, żeby wreszcie

swe zimowe bajki wyśnić.

Ref. Sza, sza, szy, sze, sze, szu

Jesień zwierzęta tuli do snu.

Wiewióreczka nie chce zasnąć,

zgromadziła więc zapasy.

Ma spiżarnie całe pełne

na zimowe trudne czasy.

Kto mieszka w lesie” Cz. Janczarski – wiersz

Miło jest chodzić po leśnych ścieżkach

A wiecie dzieci, kto w lesie mieszka?

Mieszka tu sarna co biega prędko- nie bój się dzieci zgrabna sarenko

A tu widzicie rudego liska Potrząsa kitką oczami błyska

Ten ptak wesoły to sroczka miła, co w bajce dzieciom kaszkę warzyła

Zajączek skubie trawy i zioła ujrzał na drzewie pstrego dzięcioła

Kukułeczka kuka daleko, blisko,…

Jeż w suchych liściach ma legowisko

W lipowej dziupli wiewiórka mieszka poproście, może da wam orzeszka…

Sowa dzień cały drzemała smacznie a teraz w nocy polować zacznie

Idź do oryginalnego materiału