Konferencja "Social Media 2025" to wspólne przedsięwzięcie Centrum Badań Mediów i Społeczeństwa Akademii Leona Koźmińskiego i firmy badawczej Gemius. Jest odpowiedzią na aktualne trendy i dynamiczne zmiany zachodzące na platformach społecznościowych. Pomysłodawcom zależy, by użytkownicy sociali zdobyli najnowszą wiedzę o tym, jak powinni dzisiaj adekwatnie się w nich reklamować i komunikować.
Dlatego wydarzenie, zaplanowane na 12 czerwca w Akademii Leona Koźmińskiego (ALK), zaoferuje 5-godzinny program pełen tematów o strategiach reklamowych, nowych algorytmach i rozwiązaniach z zakresu sztucznej inteligencji w mediach społecznościowych. Zagadnienia te przybliżą uczestnikom / uczestniczkom medioznawcy, menadżerowie, marketerzy i inni praktycy branży, a także pracownicy naukowi.
Wkład merytoryczny w program debiutanckiej konferencji ma również nasz serwis! Jedną z prelegentek będzie Klaudia Szarowska-Gąsior, Dyrektorka ds. Sprzedaży i Wzrostów Social Media w Grupie na:Temat. Nasza ekspertka poprowadzi od 11:50 do 12:20 prelekcję "Reklama, która nie znika, czyli jak przetrwać w świecie algorytmów". Opowie o tym, jaka powinna być komunikacja marki i co naprawdę liczy się dla algorytmów.
Dodatkowo Klaudia weźmie udział w panelu dyskusyjnym "Zasięg to nie wszystko – skuteczność kampanii w dobie rozproszonej uwagi", który rozpocznie się o 12:50 i zakończy o 13:35. Dyskusja w gronie przedstawicieli mediów, środowiska nauki i strony rządowej skupi się na tworzeniu efektywnych treści reklamowych w social mediach w obliczu coraz bardziej rozdrobnionej uwagi odbiorców tych komunikatów.
Podczas inauguracyjnej konferencji zaprezentowany zostanie raport "Social Media w Polsce 2025". Dokument został przygotowany na podstawie trzeciej edycji badania przeprowadzonego przez polski oddział Gemius. Przedstawione w raporcie dane zaczerpnięto z takich sprawdzonych narzędzi badawczych jak Mediapanel oraz gemiusAdReal, które zajmują się pomiarem konsumpcji treści na rynku internetowym.
W kompleksowym opracowaniu, którego najważniejsze wnioski będzie można poznać i pogłębić w toku konferencyjnych prelekcji i paneli, znalazły się informacje o tym, jakie platformy społecznościowe są dziś najczęściej używane w Polsce i przez kogo. Autorzy raportu opisują też, jak zmienia się demografia i zaangażowanie użytkowników sociali, oraz wskazują, które serwisy generują największe zasięgi.
Z perspektywy osób szczególnie zafascynowanych najnowszymi insightami rynkowymi oraz przykładami z życia brandów i agencji, publikacja kolejnej odsłony raportu "Social Media w Polsce" może okazać się strzałem w dziesiątkę. istotny temat, jaki w nim bowiem poruszono, dotyczy tego, jak wygląda aktywność reklamowa marek w mediach społecznościowych. Tej analizy dokonano z podziałem na branże i platformy.
Jeśli jesteście zainteresowani/e udziałem w konferencji, możecie jeszcze zarejestrować się na nią online pod tym adresem. Mile widziani są wszyscy, którzy chcą pogłębić swoją wiedzę o social mediach, a w szczególności marketerzy i specjaliści ds. komunikacji, pracownicy agencji reklamowych i domów mediowych, brand managerowie i osoby odpowiedzialne za obecność marek w digitalu, wykładowcy i studenci kierunków z zakresu mediów cyfrowych, analitycy i badacze rynku oraz dziennikarze.
Konferencja "Social Media 2025 – zasięg, zaangażowanie, reklama" odbędzie się 12 czerwca 2025 roku w Auli ALK w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Start o 09:30. Organizatorami wydarzenia są Centrum Badań Mediów i Społeczeństwa ALK i międzynarodowa firma badawcza Gemius. Partnerami konferencji zostali: Polskie Badania Internetu, IAB Polska, Grupa na:Temat i AFA Media.
W skład komitetu organizacyjnego pierwszej edycji konferencji "Social Media" Akademii Leona Koźmińskiego wchodzą: prof. zw. dr hab. Stanisław Jędrzejewski (ALK), dr Aleksandra Chmielewska (Gemius), dr Krzysztof Kuźmicz (ALK), Bartosz Wójcik (Gemius), Izabela Knyżewska (Gemius) oraz Monika Król (Gemius).