Egzemplarz gry otrzymałam od wydawnictwa w zamian za recenzję.
Wydawnictwo nie miało wpływu na treść i formę recenzji.
Dzisiaj pogramy po cichutku, żeby dobrze słyszeć szepty lasu oraz własne myśli ;-)
Wydawnictwo nie miało wpływu na treść i formę recenzji.
Dzisiaj pogramy po cichutku, żeby dobrze słyszeć szepty lasu oraz własne myśli ;-)
Bo dziś gramy w niełatwą grę logiczną "Szepczący Las".
W rozgrywkach 2 - 4-osobowych każdy gracz otrzymuje 4 pionki-zwierzęta jednego rodzaju
oraz kafelek startowy z misją, czyli zadaniem, które może kiedyś zrealizować.
Pierwszy gracz otrzymuje też pionek niedźwiedzia.
W obszarze gry układa się 6 pierwszych kafelków lasu, woreczek z pozostałymi kafelkami
oraz karty premiowe (przyznawane za zrealizowanie kilku misji w tej samej rundzie).
Kafelki lasu są kolorowe i symbolizują różne leśne zasoby.
Na drugiej - białej stronie każdego kafelka jest misja.
Gracz może zrealizować tylko te misje, które widać.
Podczas gry każdy gracz gra tworzy swój własny las.
W swoim ruchu spośród widocznych kafelków (wylosowanych z woreczka)
może pobrać dwa kafelki lasu lub jeden kafelek misji (czyli odwrócony kafelek lasu).
Pobrany kafelek gracz tak dokłada do swojego lasu, by przylegał chociaż jednym bokiem
do innego kafelka.
Na kafelek misji od razu stawia jeden swój pionek-zwierzę.
Żeby zrealizować misję trzeba przejść pionkiem stojącym na kafelku tej misji
przez kolejne (połączone bokami) kafelki o odpowiednich kolorach
i w odpowiedniej kolejności.
To wcale nie jest takie proste, jak się wydaje ;-p
Po zrealizowaniu misji, kafelek tej misji usuwa się z lasu i odkłada (jako punkty) na bok.
Za to odwraca się kafelek lasu, na którym zakończyło się misję.

Rozgrywka kończy się w tej rundzie, w której jeden z graczy zrealizuje (i odłoży na bok)
określoną liczbę misji, zależną od liczby graczy.
A zwycięzcą będzie zdobywca największej liczby punktów.
Według autorów Cristiana Bustona i Bernardo Vasqueza
"Szepczący Las" to gra dla 1 - 4 graczy od 8 lat.
Według mnie raczej dla graczy od lat 9, a choćby 10 :-)
Mimo prostych zasad i przyjemnych rozgrywek, gra nie jest tylko relaksem ;-p
Mimo miłej tematyki, świetnego wykonania, pięknego* wyglądu,
wymaga zaawansowanego myślenia strategicznego :-)
Wymaga długofalowego planowania i niezłej wyobraźni geometrycznej.
To idealna gra dla fanów trudnych logicznych łamigłówek.
W grze prawie nie występuje interakcja między graczami,
ale dodatkowe elementy i zasady dają też możliwość gry solo.
Ten tryb jeszcze przede mną - jestem go bardzo interesująca :-)
Jeszcze szepnę, iż z kodem SZEPT
w sklepie Muduko kupicie grę z 20% rabatem.
I zgłaszam ją do projektu GRAJMY!
Inne zgłoszenia tu: recenzje Grajmy!
* Grę ziulustrował Weberson Santiago.
.