Termin realizacji: 27.10.2025- 07.11.2025r.
Cele ogólne:
Obszar fizyczny
- aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych, rytmicznych, muzycznych i naśladowczych
 - aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach porannych
 - rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
 
Obszar emocjonalny
- rozwijanie umiejętności nazywania i wyrażania własnych emocji i uczuć
 - wdrażanie do szanowania oraz rozumienia uczuć i emocji innych
 - kształtowanie umiejętności panowania nad emocjami
 
Obszar społeczny
- kształtowanie umiejętności komunikowania się z dziećmi i dorosłymi, wyrażania swoich oczekiwań społecznych wobec innych osób, grupy
 - kształtowanie umiejętności społecznych – posługiwanie się imieniem i nazwiskiem, nazwą miejscowości zamieszkania, nazwą kraju
 - kształtowanie przynależności i tożsamości narodowej (jestem Polakiem, mieszkam w Polsce)
 - doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych
 - wdrażanie do oceny własnego zachowania w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych
 - przyjmowanie, tworzenie oraz respektowanie zasad i reguł w zabawach grupowych
 - budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie i podczas pracy w grupach
 
Obszar poznawczy
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się pełnymi zdaniami (na temat miejsca zamieszkania, drogi z domu do przedszkola i z przedszkola do domu)
 - budowanie wiedzy o swoim kraju, jego symbolach i legendach
 - kształtowanie umiejętności syntezy i analizy wzrokowo-słuchowej
 - kształtowanie orientacji przestrzennej – określanie położenia przedmiotów względem siebie
 - poznanie obrazu graficznego głoski „l” – litery „l”, „L”
 - usprawnianie funkcji słuchowej i wzrokowej (rozpoznawanie liter „t”, „T” wśród innych liter, rozróżnianie głoski „t” w nagłosie i wygłosie)
 - kształtowanie umiejętności globalnego rozpoznawania napisów
 - rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego (podróżowanie różnymi środkami lokomocji, różnymi trasami, do różnych miejsc)
 - kształtowanie orientacji przestrzennej – określanie położenia przedmiotów względem siebie(stosowanie zwrotów: przede mną, za mną, obok mnie, z prawej strony, z lewej strony, blisko, bliżej, daleko, dalej)
 - kształtowanie umiejętności posługiwania się pojęciami matematycznymi (mały, mniejszy, mniej, duży, większy, dużo, tyle samo, o tyle więcej, o tyle mniej)
 - klasyfikowanie przedmiotów zgodnie z podanymi kryteriami
 - przeliczanie w zakresie „5”
 - rozwijanie kreatywności dziecka w różnych formach aktywności artystycznej
 - rozwijanie sprawności grafomotorycznej
 
Hymn małego patrioty
1.Pisać nie umiem, czytać nie umiem
ale to jedno wiem!
Kochać już umiem, myślę, iż w sumie
zaśpiewam refren ten:
Ref. Kto ja jestem?
Polak mały.
Kocham Polskę
Sercem całym.
2.Nogi mam małe, zęby niecałe,
ale to jedno wiem!
Wielkie mam serce, podnoszę ręce
zaśpiewam refren ten:
- Lubię skakanie, lubię bieganie,
wiecie co lubię też!
Lubię śpiewanie, dlatego właśnie
zaśpiewam refren ten: 
Polak Mały
- 11 listopada wielkie święto nam wypada
wolna Polska łączy nas
to radosny piękny czas. 
Ref. Bo ja jestem Polak mały,
który kocha kraj swój cały
biało-czerwoną flagę mam
polski hymn na pamięć znam.
- W naszym godle orzeł biały
ma koronę jest wspaniały
na czerwonym tle się mieni
jest symbolem naszej ziemi. 
- To jest nasza Polska cała
piękna dumna i wspaniała
dla niej moje serce bije
w niej naród wolny żyje. 
Wiersz „Dziękuję Polsko”
Dziękuję, Polsko, za Orła Białego,
za dom rodzinny, zabawy z kolegą.
Dziękuję, Polsko, za polne kwiaty,
za uśmiech i miłość mamy i taty.
Dziękuję, Polsko, za złote zboże,
za zachód słońca nad polskim morzem.
Dziękuję, Polsko, za Twoje dary
za bursztyn na plaży i Kraków stary.
Dziękuję, Polsko, za krzyż na Giewoncie
i za Polaków serca gorące.
Dziękuję, Polsko, za Twoją odwagę,
Za biało – czerwoną na maszcie flagę.
Dziękuję, Polsko,  Ojczyzno moja,
za to, iż jesteś i ja jestem Twoja.
Kocham Cię , Polsko, mocno i szczerze,
Bo jestem Polką i w Ciebie wierzę.




![Piknik SKO łączy szkoły! Tak wyglądała lekcja oszczędzania na pikniku SKO [ZDJĘCIA]](https://www.eostroleka.pl/luba/dane/pliki/zdjecia/2025/2648.jpg)



