Akcja rozpoczęła się w październiku i połączy działania informacyjne z symbolicznymi instalacjami w przestrzeni miejskiej.
Od kwietnia 2023 roku ojcowie zyskali prawo do 9-tygodniowego urlopu rodzicielskiego, którego nie można przekazać matce dziecka. Choć coraz więcej mężczyzn decyduje się skorzystać z tego uprawnienia, przez cały czas aż 80 procent ojców z niego nie korzysta. Kampania "Weź 9, Tato!" przypomina, iż wspólne spędzanie czasu z dzieckiem od pierwszych miesięcy życia to niezwykle cenna wartość - zarówno dla rodziny, jak i dla samych ojców.
"W przestrzeni miasta zawisną także plakaty i hasła, które w prosty i emocjonalny sposób pokażą, jak ważne są pierwsze miesiące spędzone z maluchem. Każde z nich rozpoczyna się od "63 dni", a dalej m.in. "treningów z czułości", "na rozkręcenie jej marzeń", "drzemek bez deadline'ów" czy "wspólnych spacerów" - informują miejscy urzędnicy.
Kampania zwraca uwagę, iż urlop rodzicielski dla ojców to nie tylko pomoc dla partnerki, ale również wyjątkowa szansa dla dziecka. Bliskość z tatą pozwala najmłodszym szybciej budować silną więź emocjonalną, co - jak potwierdzają badania - wspiera ich rozwój społeczny i emocjonalny.
"Urlop tacierzyński niesie również korzyści dla obojga rodziców - u matek zmniejsza ryzyko depresji poporodowej i ułatwia powrót do pracy, a ojcom daje większą satysfakcję z życia, lepszą równowagę między pracą a rodziną oraz przestrzeń do rozwoju osobistego. To także korzyść dla pracodawców - zaangażowany tata to lojalny i zmotywowany pracownik"- dodano.
Wszystkie szczegóły dotyczące kampanii i zasad korzystania z urlopu rodzicielskiego dostępne są na stronie kampanii.