TEMATYKA TYGODNIOWA
- Poznajmy się! (01.09 – 05.09)
- W naszym przedszkolu (08.09 – 12.09)
- Jesteśmy podobni, jesteśmy różni (15.09 – 19.09)
- Bezpieczni na drodze (22.09 – 26.09)
- Poznajmy się!
– poznanie imion dzieci w grupie;
– rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
– doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem;
– wdrożenie do funkcjonowania w przedszkolu;
– doskonalenie umiejętności nazywania części ciała;
– doskonalenie umiejętności orientacji w schemacie ciała;
– rozwijanie sprawności manualnej;
– nawiązywanie relacji rówieśniczych;
– poznanie miejsc w sali i ich nazywanie;
– rozwijanie sprawności motoryki małej;
– zapamiętanie zasad obowiązujących w przedszkolu;
– rozwijanie słuchu muzycznego i pamięci słuchowej;
– ćwiczenie umiejętności wyrażania ruchem treści piosenki;
– wdrażanie do reguł i zasad obowiązujących w przedszkolu;
– kształcenie zmysłów (wzroku, dotyku);
– rozwijanie samodzielności dzieci;
– doskonalenie umiejętności współpracy.
- W naszym przedszkolu:
– rozpoznawanie i nazywanie osób pracujących w przedszkolu;
– rozwijanie sprawności ruchowej;
– wdrażanie do uważnego słuchania opowiadania;
– rozwijanie szacunku do wszystkich osób pracujących w przedszkolu;
– poznanie nazw zabawek i sprzętów używanych w przedszkolu i na placu zabaw;
– rozwijanie sprawności ruchowej;
– ilustrowanie piosenki ruchem;
– rozwijanie sprawności manualnej;
– integracja grupy;
– nawiązywanie relacji rówieśniczych;
– poznanie zasad utrzymania higieny i nazw przedmiotów używanych w łazience;
– rozwijanie zainteresowań badawczych;
– nazywanie kolorów;
– rozwijanie słuchu muzycznego;
– rozwijanie sprawności ruchowej i koordynacji wzrokowo-ruchowe;
– doskonalenie umiejętności konstrukcyjnych;
– budowanie poczucia własnej wartości;
- Jesteśmy podobni, jesteśmy różni:
– poznanie sposobów kulturalnego powitania, podziękowania i poproszenia o pomoc;
– rozwijanie sprawności manualnej i uważności;
– doskonalenie orientacji w schemacie ciała;
– wdrażanie do kulturalnego zachowania się;
– uczenie różnych sposobów powitania;
– poznanie określeń opisujących kolegów i koleżanki;
– nazywanie kolorów;
– rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i wypowiadania się na określony temat;
– nazywania części ciała;
– rozwijanie współpracy;
– integracja grupy;
– prawidłowe używanie pojęć: wysoko, nisko, wysocy, niscy;
– rozwijanie umiejętności przeliczania;
– rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowej;
– doskonalenie sprawności językowej, słuchu fonemowego i współpracy;
– wzbogacanie wiedzy na temat cech wspólnych dzieci w grupie,
– rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
– doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
– rozwijanie motoryki dużej i małej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej,
– wdrażanie do bycia odpowiedzialnym za siebie i innych w grupie,
– poszerzanie wiedzy na temat dzieci w grupie,
– kształtowanie umiejętności określania cech poszczególnych osób,
– wypowiadanie się na temat cech wspólnych,
– wzmacnianie wiary we własne możliwości,
– rozwijanie współpracy,
- Bezpieczni na drodze:
– poznanie sposobów bezpiecznego poruszania się po ulicy,
– rozwijanie sprawności ruchowej i umiejętności logicznego myślenia,
– doskonalenie umiejętności uważnego słuchania,
– wdrażanie do zgodnego działania z innymi w zabawie,
– dbałości o inne osoby w grupie,
– poznanie podstawowych wiadomości na temat bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię,
– rozwijanie słuchu fonematycznego,
– doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
– rozwijanie sprawności manualnej,
– kształcenie zmysłów,
– rozwijanie współdziałania, empatii,
– poznanie niektórych znaków drogowych i nazywanie ich,
– rozwijanie umiejętności klasyfikacji,
– kształtowanie umiejętności odwzorowywania,
– doskonalenie nazywania figur geometrycznych,
– kształtowanie umiejętności współpracy, dbałości o komfort innych dzieci w grupie,
– poznanie różnych dźwięków z otoczenia,
– poznanie nazw i kształtu niektórych figur geometrycznych,
– kształcenie słuchu muzycznego,
– rozwijanie sprawności fizycznej i manualnej,
– nabieranie wiary we własne umiejętności muzyczne,
– poznanie zasad bezpiecznego poruszania się po ulicy,
– rozpoznawanie i nazywanie niektórych znaków drogowych,
– wdrażanie do odpowiedzialności za siebie i innych.
Wierszyk, którego się uczymy:
,,Śniadaniowy”
Najpierw chleb pokroję, masłem posmaruję.
Na to ser położę, pomidora też dołożę.
I posolę i popieprzę, żeby wszystko było lepsze.
I już nie powiem ani słowa,
Bo kanapka jest gotowa!
Piosenka, której się uczymy:
,,El condor pasa”
Do przodu i do tyłu zginaj się
tralale, tralale
Teraz na boki, obiboki.
Niech guma w prawo, w prawo kręci się,
trlalale, tralale
Niech guma w lewo, w lewo kręci się,
trelele, trelelele, trelelele.