Wrzesień – zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze

ppw.edu.pl 2 dni temu

TEMATYKA TYGODNIOWA

  1. Poznajmy się! (01.09 – 05.09)
  2. W naszym przedszkolu (08.09 – 12.09)
  3. Jesteśmy podobni, jesteśmy różni (15.09 – 19.09)
  4. Bezpieczni na drodze (22.09 – 26.09)
  1. Poznajmy się!

– poznanie imion dzieci w grupie;

– rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat;

– doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem;

– wdrożenie do funkcjonowania w przedszkolu;

– doskonalenie umiejętności nazywania części ciała;

– doskonalenie umiejętności orientacji w schemacie ciała;

– rozwijanie sprawności manualnej;

– nawiązywanie relacji rówieśniczych;

– poznanie miejsc w sali i ich nazywanie;

– rozwijanie sprawności motoryki małej;

– zapamiętanie zasad obowiązujących w przedszkolu;

– rozwijanie słuchu muzycznego i pamięci słuchowej;

– ćwiczenie umiejętności wyrażania ruchem treści piosenki;

– wdrażanie do reguł i zasad obowiązujących w przedszkolu;

– kształcenie zmysłów (wzroku, dotyku);

– rozwijanie samodzielności dzieci;

– doskonalenie umiejętności współpracy.

  1. W naszym przedszkolu:

– rozpoznawanie i nazywanie osób pracujących w przedszkolu;

– rozwijanie sprawności ruchowej;

– wdrażanie do uważnego słuchania opowiadania;

– rozwijanie szacunku do wszystkich osób pracujących w przedszkolu;

– poznanie nazw zabawek i sprzętów używanych w przedszkolu i na placu zabaw;

– rozwijanie sprawności ruchowej;

– ilustrowanie piosenki ruchem;

– rozwijanie sprawności manualnej;

– integracja grupy;

– nawiązywanie relacji rówieśniczych;

– poznanie zasad utrzymania higieny i nazw przedmiotów używanych w łazience;

– rozwijanie zainteresowań badawczych;

– nazywanie kolorów;

– rozwijanie słuchu muzycznego;

– rozwijanie sprawności ruchowej i koordynacji wzrokowo-ruchowe;

– doskonalenie umiejętności konstrukcyjnych;

– budowanie poczucia własnej wartości;

  1. Jesteśmy podobni, jesteśmy różni:

– poznanie sposobów kulturalnego powitania, podziękowania i poproszenia o pomoc;

– rozwijanie sprawności manualnej i uważności;

– doskonalenie orientacji w schemacie ciała;

– wdrażanie do kulturalnego zachowania się;

– uczenie różnych sposobów powitania;

– poznanie określeń opisujących kolegów i koleżanki;

– nazywanie kolorów;

– rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i wypowiadania się na określony temat;

– nazywania części ciała;

– rozwijanie współpracy;

– integracja grupy;

– prawidłowe używanie pojęć: wysoko, nisko, wysocy, niscy;

– rozwijanie umiejętności przeliczania;

– rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowej;

– doskonalenie sprawności językowej, słuchu fonemowego i współpracy;

– wzbogacanie wiedzy na temat cech wspólnych dzieci w grupie,

– rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,

– doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,

– rozwijanie motoryki dużej i małej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej,

– wdrażanie do bycia odpowiedzialnym za siebie i innych w grupie,

– poszerzanie wiedzy na temat dzieci w grupie,

– kształtowanie umiejętności określania cech poszczególnych osób,

– wypowiadanie się na temat cech wspólnych,

– wzmacnianie wiary we własne możliwości,

– rozwijanie współpracy,

  1. Bezpieczni na drodze:

– poznanie sposobów bezpiecznego poruszania się po ulicy,

– rozwijanie sprawności ruchowej i umiejętności logicznego myślenia,

– doskonalenie umiejętności uważnego słuchania,

– wdrażanie do zgodnego działania z innymi w zabawie,

– dbałości o inne osoby w grupie,

– poznanie podstawowych wiadomości na temat bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię,

– rozwijanie słuchu fonematycznego,

– doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,

– rozwijanie sprawności manualnej,

– kształcenie zmysłów,

– rozwijanie współdziałania, empatii,

– poznanie niektórych znaków drogowych i nazywanie ich,

– rozwijanie umiejętności klasyfikacji,

– kształtowanie umiejętności odwzorowywania,

– doskonalenie nazywania figur geometrycznych,

– kształtowanie umiejętności współpracy, dbałości o komfort innych dzieci w grupie,

– poznanie różnych dźwięków z otoczenia,

– poznanie nazw i kształtu niektórych figur geometrycznych,

– kształcenie słuchu muzycznego,

– rozwijanie sprawności fizycznej i manualnej,

– nabieranie wiary we własne umiejętności muzyczne,

– poznanie zasad bezpiecznego poruszania się po ulicy,

– rozpoznawanie i nazywanie niektórych znaków drogowych,

– wdrażanie do odpowiedzialności za siebie i innych.

Wierszyk, którego się uczymy:

,,Śniadaniowy”

Najpierw chleb pokroję, masłem posmaruję.

Na to ser położę, pomidora też dołożę.

I posolę i popieprzę, żeby wszystko było lepsze.

I już nie powiem ani słowa,

Bo kanapka jest gotowa!

Piosenka, której się uczymy:

,,El condor pasa”

Do przodu i do tyłu zginaj się
tralale, tralale
Teraz na boki, obiboki.
Niech guma w prawo, w prawo kręci się,
trlalale, tralale
Niech guma w lewo, w lewo kręci się,
trelele, trelelele, trelelele.

Idź do oryginalnego materiału