Podczas zajęć świetlicowych dzieci wyruszyły w niezwykłą podróż śladami Świętego Mikołaja
Była to połączona zabawa, nauka i odkrywanie tradycji świątecznych na całym świecie
Programowanie na sucho – rozruch dzieci
Na początku dzieci ćwiczyły koordynację słuchowo-ruchową
Poruszały się w określonych kierunkach (prawo, lewo, do przodu, do tyłu), dokładnie tak jak w programowaniu blokowym
Praca w grupach – kreatywne zadanie
Dzieci zostały podzielone na grupy
Każda grupa otrzymała zaszyfrowaną część zdania, które musiała dokończyć, np.:
„Na choince wiszą kolorowe…”
Liczyła się kreatywność grupy – dzieci rysowały to, co według nich wisi na choince
Tablica interaktywna – Trasa Świętego Mikołaja
Kolejnym etapem była praca z aplikacją „Trasa Świętego Mikołaja”
Przy wykorzystaniu tablicy interaktywnej dzieci poznawały, jak w różnych językach mówi się „Wesołych Świąt”
Najwięcej euforii sprawił język elficki
Tradycje i geografia świata
Zajęcia były także lekcją geografii
Dzieci łączyły palcem kontury kontynentów, poznawały, w jakich krajach i w jaki sposób obchodzone są Święta Bożego Narodzenia na całym świecie
STEAM – programowanie blokowe
Na zakończenie połączyliśmy wspólnie siły w zajęciach STEAM
Dzieci programowały trasę Świętego Mikołaja metodą programowania blokowego
Było mnóstwo radości, zabawy, myślenia i współpracy
Dzieci świetnie się bawiły, ucząc się przez działanie











