Będą się uczyć jak prowadzić Instagrama i nie tylko

slowopodlasia.pl 1 dzień temu
– W ostatnim czasie dużo mówi się o nowym kierunku kształcenia, który pojawił się w ofercie Zespołu Szkół im. Wł. St. Reymonta w Małaszewiczach na rok szkolny 2025/26. Skąd wzięła się koncepcja utworzenia klasy o profilu medialno-influencerskim?– Inicjatywa pojawiła się w wyniku analizy gwałtownie ewoluującego świata komunikacji i mediów cyfrowych. Dostrzegamy, jak znaczący wpływ mają dziś platformy społecznościowe, marketing treści czy ogólnie pojęta obecność online. Postanowiliśmy wyjść naprzeciw oczekiwaniom młodych ludzi i jednocześnie odpowiedzieć na potrzeby współczesnego rynku pracy. Nowy profil ma umożliwić uczniom rozwijanie umiejętności związanych z nowoczesnym przekazem, autoprezentacją oraz funkcjonowaniem w przestrzeni cyfrowej.– Czym ten kierunek będzie się różnił od klasycznych profili, takich jak humanistyczny czy językowy?– Główny wyróżnik to silny akcent położony na działania praktyczne. Uczniowie będą uczestniczyć w warsztatach z zakresu produkcji materiałów wideo, edycji filmów, podstaw fotografii, pisania tekstów, opowiadania historii, jak również kreowania wizerunku osobistego i zasad etycznego zachowania w sieci. Planowana jest kooperacja z profesjonalistami – dziennikarzami, twórcami internetowymi, specjalistami od komunikacji i mediów społecznościowych. Zajęcia mają być nie tylko inspirujące, ale przede wszystkim funkcjonalne.– Czy nie obawia się pan, iż pojęcie „influencer” może budzić kontrowersje?– Rzeczywiście, to określenie może wzbudzać mieszane uczucia, ale my traktujemy je w sposób profesjonalny. Naszym celem jest rozwój zdolności komunikacyjnych, medialnych, kreatywnych oraz przedsiębiorczych. Nie zamierzamy uczyć zdobywania popularności, tylko świadomego i odpowiedzialnego tworzenia przekazu oraz budowania pozycji w środowisku cyfrowym. Warto też pamiętać, iż media to nie tylko Instagram – to również radio, prasa, telewizja czy podcasty. Chcemy, by uczniowie byli dobrze przygotowani do życia i pracy w tej rzeczywistości.– Czy uczniowie tej klasy będą mieli możliwość realizowania rozszerzeń maturalnych?– Tak, przewidujemy rozszerzony program z języka polskiego, języka angielskiego oraz informatyki. Zależy nam na tym, by nasi uczniowie mieli solidne fundamenty do kontynuowania nauki na kierunkach związanych z dziennikarstwem, komunikacją, kulturą, marketingiem czy produkcją filmową.– Brzmi bardzo inspirująco. Na zakończenie – czego życzyłby pan przyszłym uczestnikom tego kierunku?– Przede wszystkim śmiałości w wyrażaniu własnych myśli, odpowiedzialności za przekaz słowny i wizualny, a także zapału, twórczego podejścia i otwartości na nowe doświadczenia. Granica między twórcą a odbiorcą coraz bardziej się zaciera - dobrze, by młodzi ludzie umieli to wykorzystać z rozwagą i świadomością.CZYTAJ TEŻ:Łosice. Nowa hala sportowa na stulecie pierwszych igrzyskPolacy nie chcą mieć dzieci? Jeden z powodów: nierówności w opiece nad nimiWYWIAD SŁOWA. Czwartoklasiści ze szkoły w Rossoszu opowiadają o szczęściu i supermocach
Idź do oryginalnego materiału