Edukacja bronią w walce narodów

pracodawcagodnyzaufania.pl 3 dni temu

O roli, jaką odgrywają edukacyjne działania firm w zakresie kreowania potęgi państwa, jego siły gospodarczej i militarnej oraz dobrobytu mieszkańców, pisze publicysta Bogusław Mazur na portalu www.salon24.pl.

Publicysta opiera się na przykładzie edukacyjnej inicjatywy firmy farmaceutycznej Adamed Pharma, tj. programu Adamed SmartUP.

Adamed SmartUP

Jak można dowiedzieć się ze strony internetowej firmy Adamed Pharma, Adamed SmartUP to program edukacyjno-stypendialny, skierowany do uczniów szkół ponadpodstawowych (w wieku 14-18 lat), zafascynowanych naukami ścisłymi i przyrodniczymi. Celem projektu jest wsparcie najzdolniejszej młodzieży w rozwoju talentów, a tym samym – w długofalowej perspektywie – rozbudzanie innowacyjności.

Spośród tysięcy chętnych co roku wyłaniani są kandydaci o śmiałym spojrzeniu na naukę, którzy w ramach letniego obozu szlifują umiejętności pod okiem wybitnych praktyków i budują cenne kompetencje przyszłości. Po jego zakończeniu zwycięzcy nagrody głównej otrzymują pakiet konsultacji edukacyjnych, a najlepsi spośród nich – dodatkowe wsparcie finansowe. Do szerokiego grona młodych pasjonatów nauki kierowane są ponadto warsztaty Adamed SmartUP Academy organizowane we współpracy z wydziałami topowych uczelni oraz materiały edukacyjne dostępne na stronie internetowej programu.

Edukacja jako część biznesowej strategii

Jak zaznacza Mazur co bardziej rozumne firmy, wiedząc o znaczeniu wiedzy, prowadzą własne akcje edukacyjne, które dają obopólną szansę. Firmy zyskują szansę na pozyskanie w przyszłości świetnych pracowników, a uczniowie otrzymują szansę na podniesienie kwalifikacji i perspektywę dobrej pracy.

I tu mamy przykład Adamed Pharma. Jest to polska, rodzinna firma z branży farmaceutyczno-biotechnologicznej, która trzeci raz z rzędu została najlepszym branżowym pracodawcą w rankingu Forbes. Której produkty są dostępne dla pacjentów w kilkudziesięciu krajach na świecie. I rozwija działalność również poza Polską, m.in. w Wietnamie. Nie bez powodu premier tego państwa wraz z towarzyszącymi mu ministrami spotkał się podczas styczniowej wizyty w Polsce z kierownictwem Grupy Adamed. Te sukcesy wynikają z przemyślanej biznesowej strategii, której istotną częścią są działania edukacyjne, takie jak program Adamed SmartUP.

Obóz naukowy Adamed SmartUP – po raz 11

Właśnie trwa – uwaga – już 11 edycja programu ADAMED SmartUP. Jest to program realizowany bezpośrednio przez Fundację Adamed, skierowany do uczennic i uczniów w wieku 14-18 lat, którzy zyskają szansę na zdobywanie eksperckiej wiedzy podczas sierpniowego obozu naukowego Adamed. Program naukowego obozu opiera się na pracy w małych, tematycznych grupach badawczych, prowadzonych przez naukowców i specjalistów z najlepszych uczelni i instytutów badawczych. Zajęcia będą dotyczyć nauk ścisłych i przyrodniczych: biologii, chemii, fizyki, matematyki, informatyki, inżynierii czy medycyny.

Nauki ściśle wszechstronne

Nie ma potrzeby prezentacji całego programu, który można poznać TUTAJ. Wystarczy zacytować fragmenty z komunikatu Fundacji. „Z jakimi wyzwaniami mierzą się osoby niewidzące? Jak możemy wspierać seniorów w codziennym funkcjonowaniu? Co stanowi codzienność osób w spektrum autyzmu? A może odpowiedzią na problemy współczesnego świata jest sztuczna inteligencja?”. „Zanieczyszczenie wód – w tym farmaceutykami – coraz częstsze susze, ekstremalne zjawiska pogodowe czy zmiany klimatyczne to realne problemy, które wpływają na życie ludzi, zwierząt i całych ekosystemów. Gdzie szukać rozwiązań? W których obszarach pomoże nam robotyka, a w których najważniejsze okażą się odkrycia w biologii czy chemii?”

Inwestycja w przyszłość

I jeszcze: „Dla wielu uczestników to początek długofalowej przygody z nauką, która prowadzi ich do prestiżowych uczelni w Polsce i za granicą”. Jest to ważne, bo przecież nie wszyscy uczestnicy ADAMED SmartUP trafią do firmy. Jednak żadna firma nie działa w kosmicznej próżni tylko w pewnym otoczeniu. jeżeli więc w ośrodkach badawczych pojawią się nowi dobrze wykształceni eksperci, to również będzie zyskiem tak dla firmy, jak i potencjału państwa. Takie działania nazywa się społeczną odpowiedzialnością firm. Rzecz jasna, uczestnicy obozu Adamed będą w naturalny sposób ambasadorami marki, co też jest biznesowo ważne.

Adamed Pharma nie jest jedyną firmą dbającą o edukację. Jest to jednak modelowy wzór myślenia o rozwoju biznesu opartego na wiedzy zarówno branżowej, jak i mechanizmach współczesnego świata. Winston Churchill: „Edukacja to najważniejsza inwestycja w przyszłość”.

Więcej: https://www.salon24.pl/u/boguslaw-mazur/1439770,edukacja-bronia-w-walce-narodow
Idź do oryginalnego materiału