Hiszpańskie projekty w Hetmanie

hetman.edu.pl 5 godzin temu

Projekty po hiszpańsku – kreatywność, kooperacja i smaki w edukacji
Kolejny odcinek tegorocznych lekcji w Hetmanie miał nieco inny charakter. Uczniowie klas I, III i IV, pod opieką Pani Renaty Kozdry-Laby, realizowali projekty edukacyjne, które łączyły naukę języka hiszpańskiego z praktyką, kreatywnością i… kulinariami.

Każdy z projektów miał swoją specyfikę – od przygotowania klasycznej tortilli de patatas, przez naukę gry w szachy po hiszpańsku, aż po zaawansowane, pełne wyzwań projektowych zadanie dla uczniów klas IV. Ten ostatni projekt wymagał od uczestników nie tylko wiedzy językowej, ale również samodzielności, planowania pracy, umiejętności prezentacji i oceny. Prace uczniów klas IV A, B, C i D przypominały już typowe projekty realizowane w trakcie studiów – z jasno określonymi celami, terminami i etapami ewaluacji. W dwóch z trzech projektów uczniowie mieli dodatkowe zadanie: ocenę merytoryczną zarówno własnych prac, jak i projektów koleżanek i kolegów z klasy. Opinie były wyrażane na żywo, podczas lekcji, a także w formie nagrań audio i krótkich filmów w języku polskim lub hiszpańskim.

Metoda projektu, rozwijana w Hetmanie od kilku lat, po raz kolejny okazała się skuteczna. Pozwala ona uczniom uczyć się w sposób angażujący, rozwijać umiejętności miękkie i językowe, a przede wszystkim – zdobywać nowe kompetencje poprzez konkretne działania. To nauka, która zostaje na dłużej.

Serdeczne podziękowania kierujemy do Pana Konrada Kowala za wsparcie przy weryfikacji materiału filmowego, a także do Pani Renaty Dąbrowskiej i Pana Grzegorza Serwana za merytoryczne recenzje prac uczniów klasy IV A.
Największe brawa należą się jednak naszym uczniom – za zaangażowanie, pomysłowość i odwagę w podejmowaniu wyzwań, a przede wszystkim za koleżeńską, wzajemną pomoc przy technicznej realizacji prac projektowych. Dziękujemy i … czekamy na więcej!

Zapraszamy do obejrzenia relacji z projektów! [rkl]

Idź do oryginalnego materiału