Kawa na ławę – uczniowie ZSZiO uczą sztuki baristyki

skafander.info 2 godzin temu

W Zespole Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Biłgoraju odbyła się niezwykła lekcja, podczas której uczennice klasy IV technikum usług kelnerskich wcieliły się w rolę tutora i przewodnika, wprowadzając młodszych kolegów w tajniki profesjonalnego parzenia kawy. To nietypowe spotkanie edukacyjne odbyło się w ramach programu tutoringowego, który cyklicznie odbywa się w szkole.

Nauka nowych umiejętności nigdy nie jest prosta – szczególnie na początku, jednak kiedy przewodnikiem staje się starszy kolega lub koleżanka, droga do sukcesu staje się łatwiejsza, a cała przygoda – bardziej ekscytująca. Tak właśnie było podczas tej wyjątkowej lekcji baristycznej.

Uczniowie nauczyli się jak korzystać z profesjonalnego ekspresu ciśnieniowego oraz zobaczyli, iż parzenie kawy to sztuka wymagająca precyzji, cierpliwości i znajomości technik. Dowiedzieli się dlaczego odpowiednie spienianie mleka ma najważniejsze znaczenie, na co zwracać uwagę przy serwowaniu napoju by zachwycał nie tylko smakiem, ale i wyglądem. Najcenniejszym elementem całego spotkania był jednak nie tylko zapach i smak kawy, ale sposób, w jaki przebiegała nauka.

Tutoring rówieśniczy to metoda, w której bardziej doświadczony uczeń staje się przewodnikiem dla młodszego. To nie tylko przekazywanie wiedzy, ale także budowanie relacji, wzajemne wsparcie i wzmacnianie pewności siebie – zarówno u tych, którzy uczą, jak i tych, którzy się uczą. Taka forma zajęć pozwala łatwiej przełamać nieśmiałość, daje poczucie wspólnoty i sprawia, iż wiedza staje się bardziej przystępna. Uczniowie zaczynają wierzyć, iż i oni mogą w przyszłości być mistrzami w swojej dziedzinie.

Ta baristyczna lekcja pokazuje, iż szkoła to nie tylko miejsce zdobywania wiedzy z podręczników, ale także przestrzeń do odkrywania pasji i rozwijania praktycznych umiejętności. A kiedy uczniowie dzielą się swoim doświadczeniem, cała społeczność szkolna na tym zyskuje. Lekcję zorganizowała pani Anna Jagodzińska.

Idź do oryginalnego materiału