Migaj z nami. Credit Agricole wspiera warsztaty języka migowego dla dzieci

rzecznikprasowy.pl 21 godzin temu

Wrocławska Fundacja FONIS uruchomiła cykl warsztatów poświęconych integracji dzieci słyszących i niesłyszących. Dzieci uczą się podstaw języka migowego i poznają nawzajem swój świat. Bank Credit Agricole jest patronem tej inicjatywy.

To już druga edycja programu integrującego środowiska głuchych i słyszących. Jak podkreśla Renata Maciejewska, prezes Fundacji FONIS, taka inicjatywa jest bardzo potrzebna i poszukiwana przez szkoły i organizatorów zajęć dydaktyczno-wychowawczych dla dzieci. – W zeszłym roku realizowaliśmy projekt „Migamy razem”, który cieszył się dużym zainteresowaniem. Zaproszeń mieliśmy znacznie więcej niż godzin przewidzianych w projekcie, dlatego podjęliśmy decyzję o uruchomieniu kolejnej edycji.

Podstawy języka migowego i Kultury Głuchych

Program warsztatów obejmuje przede wszystkim naukę podstaw języka migowego. Dzieci uczą się polskiego alfabetu migowego, a także znaków ideograficznych oznaczających słowa i wyrażenia związane z życiem codziennym oraz z finansami. Część zajęć przeznaczona jest także na wyjaśnienie zasad savoir-vivre’u wobec osób niesłyszących oraz mechanizmu działania urządzeń wspomagających słyszenie, takich jak aparat słuchowy i implant ślimakowy.

Każde spotkanie trwa 45 minut i przeznaczone jest dla jednej grupy – np. dla jednej klasy w szkole. Warsztaty prowadzą edukatorzy i wolontariusze Fundacji, posiadający kwalifikacje w zakresie komunikacji i znajomości języka migowego. Pierwsze warsztaty odbyły się w Dziergowicach, Żorach, Oławie, Psarach i Trzebnicy. Uczestniczyło w nich łącznie około 250 uczniów. Do udziału w kolejnych można się zgłaszać: e-mail: kontakt@fonis.pl, tel. 690 502 670.

– Nasze warsztaty adresowane są do dzieci uczących się w przedszkolach i szkołach podstawowych głównie na terenie całego Dolnego Śląska. Chcemy integrować środowiska słyszących i niesłyszących i niwelować bariery komunikacyjne między nimi. Brak wiedzy i zrozumienia potrzeb głuchych sprawia, iż słyszący się ich boją i trzymają na dystans. A wcale tak nie musi być – wystarczy choć trochę poznać i zrozumieć ich świat – mówi prezes Renata Maciejewska.

Bank wspiera głuchych

Credit Agricole od 2020 r. współpracuje z Fundacją FONIS i wspiera działania na rzecz integracji głuchych i słyszących. Bank między innymi współfinansował produkcję pierwszego w Polsce cyklu filmów edukacyjnych „Szkoła rodzenia w języku migowym” dla głuchych osób przygotowujących się do rodzicielstwa. Wspiera także wydarzenia kulturalne z okazji Międzynarodowego Dnia Głuchych i finansuje letni wypoczynek dzieci i młodzieży.

Wyjątkowym wydarzeniem we współpracy Credit Agricole i FONIS był udział osób niesłyszących i słabosłyszących w koncercie Dawida Podsiadło w Katowicach. Na zaproszenie banku grupa osób z Wrocławia, korzystająca na co dzień z aparatów słuchowych, mogła na własne oczy zobaczyć na scenie i usłyszeć najpopularniejszego polskiego wokalistę muzyki pop.

Troska o komfort

Od pięciu lat bank realizuje pierwszy w Polsce kompleksowy program wsparcia dla osób niesłyszących i słabosłyszących „Zamieniam się w słuch”. W ramach tego programu wszyscy doradcy w placówkach bankowych, a także doradcy w Contact Center, mają dostęp do platformy zdalnego tłumacza języka migowego firmy Migam i są szkoleni z zasad kultury obsługi osób niesłyszących. Placówki w największych miastach wyposażone zostały w pętle indukcyjne. Aranżacja i wyposażenie placówek było konsultowane ze specjalistami z Polskiej Fundacji Osób Słabosłyszących, aby mogły zapewniać jak największy komfort obsługi głuchych i słabosłyszących.

Bank przygotował także specjalną ofertę Konta dla Ciebie w pakiecie VIP za 0 zł. Właściciele takiego rachunku mają bezpłatny dostęp do najważniejszych usług: karty do konta, rachunków walutowych, wypłat ze wszystkich bankomatów w Polsce i za granicą, a także przelewów natychmiastowych Express Eliksir. Z tej oferty mogą skorzystać osoby, które dysponują orzeczeniem o niepełnosprawności z kodem 03-L lub posiadają legitymację Polskiego Związku Głuchych.

– Wiemy, iż środowisko głuchych ma specyficzne potrzeby. Staramy się je dobrze zrozumieć i wychodzić im naprzeciw. To są ludzie, którzy mają pełne prawo załatwiać swoje sprawy w banku tak samo wygodnie, jak słyszący. Chcemy mieć z nimi dobre relacje – mówi Przemysław Przybylski, rzecznik Credit Agricole.

Idź do oryginalnego materiału