Nie hejtuję – nie dołuję. Cyberprzemoc – cyberlekcja

spnowykorczyn.pl 2 tygodni temu

Jak rozpoznać cyberprzemoc i jak każdy uczeń może pomóc w jego powstrzymaniu?

Cyberlekcje to projekt będący inicjatywą Ministerstwa Cyfryzacji i NASK-PIB. Jego celem jest wspieranie nauczania o bezpiecznym korzystaniu z Internetu. Metoda ta aktywizuje uczniów,
zachęcając ich do aktywnego uczestnictwa w procesie uczenia się i rozwijania umiejętności,
takich jak analiza, krytyczne myślenie, praca zespołowa i rozwiązywanie problemów.

Cyberprzemoc to problem, który bardzo często pojawia się w klasach, ze szczególnym uwzględnieniem jego najpopularniejszej odmiany, czyli hejtu. Podczas webinaru „ Nie hejtuję – nie dołuję. Cyberprzemoc” uczniowie dowiedzieli się, jak ten problem rozpoznać, czemu warto jak najszybciej zadziałać,
gdy go zauważymy i w jaki sposób każda osoba w klasie może pomóc w jego powstrzymaniu.

W cyberlekcji uczestniczyli uczniowie klas 4-6.

Zespół do spraw pomocy psychologiczno-pedagogicznej

Idź do oryginalnego materiału