Dlatego – co pokazuje badanie platformy ClickMeeting – stawiają na samodzielną naukę online.Co wynika z badania? Że – jak podaje superbiz.se.pl – tylko co czwarty Polak w wieku od 18 do 27 lat ocenia swoje kompetencje cyfrowe jako „bardzo dobre”. Kryje się pod tym m.in. korzystanie z oprogramowania, zdalna komunikacja, weryfikacja informacji w sieci, rozwiązywanie problemów technicznych. 45,5 proc. badanych ocenia swoje umiejętności jako „raczej dobre”, a 23 proc. jako przeciętne.Dlaczego młodzi Polacy tak oceniają swoje kompetencje cyfrowe? W ich ocenie wina leży po stronie polskiej edukacji. Tak uważa aż 55,5 proc. ankietowanych.Natomiast o tym, iż jednak polska edukacja dobrze rozwija kompetencje cyfrowe obywateli, jest przekonanych 30 proc. badanychCyberbezpieczeństwo, programowanie, analityka danychW tej sytuacji młodzi Polacy poszukują kursów online, mimo iż – jak podaje serwis – tylko co czwarty z nich uważa, iż oferta jest wystarczająca. Rozstrzygająca w tym wypadku jest chęć uczenia się. Jakie tematy szkoleń, kursów i webinarów najbardziej interesują młodych Polaków? 43 proc. badanych wskazało języki obce,40,5 proc. – cyberbezpieczeństwo, programowanie, analitykę danych,26 proc. – zdrowy styl życia,23,5 proc. – finanse i inwestowanie oraz psychologię.Daleko nam jeszcze do średniej unijnejMartyna Grzegorczyk, ekspertka ClickMeeting, ocenia, iż Polska ma jeszcze sporo do nadrobienia w stosunku do średniej unijnej, gdzie z edukacji online korzysta już co czwarta młoda osoba.– W Polsce ten odsetek jest niższy. Wynosi ok. 15 proc. Jednak popularność samodzielnych form edukacji rośnie również u nas – ponad połowa wydarzeń organizowanych za pośrednictwem ClickMeeting to te związane z edukacją i szkoleniami – cytuje Martynę Grzegorczyk superbiz.se.pl.