Projekt UNICOMM na UW

uw.edu.pl 7 godzin temu
Ponad 150 godzin warsztatów, niemal 800 uczestników działań projektowych i ponad 20 bezpłatnych materiałów do czytania, słuchania i oglądania. To efekty UNICOMM – University Community Active Participation Project, realizowanego od 2022 roku przez konsorcjum Uniwersytetu Warszawskiego, Europejskiej Unii Studentów, Uniwersytetu Palackiego w Ołomuńcu oraz Uniwersytetu Nauk Stosowanych Górnej Austrii.

Projekt UNICOMM jest realizowany przez Uniwersyteckie Centrum Wolontariatu UW. Służy zbadaniu oczekiwań i potrzeb studentów oraz pracowników uczelni. Do jego głównych celów należą:

  • identyfikacja czynników, które sprzyjają inkluzywnej i aktywnej partycypacji osób studiujących w działaniach pozaakademickich oferowanych przez uczelnię;
  • rozwój kompetencji, które umożliwiają osobom studiującym i pracującym aktywne uczestnictwo w życiu społeczności akademickiej;
  • opracowanie wskazówek dla instytucji szkolnictwa wyższego w Europie, dotyczących metod wspierania partycypacji studenckiej.
Rezultaty projektu

W wyniku realizowanego od 2022 roku projektu powstały ogólnodostępne bezpłatne materiały edukacyjno-informacyjne w formie online. Wśród nich są:

  • raport University as community: students’ perceptions of participation, engagement and belonging at European higher education institutions – wyniki ankiety przeprowadzonej wśród 465 studentów europejskich uczelni z ponad 20 krajów;
  • przewodnik UNICOMM HintBook: Building Stronger Communities in Higher Education.Tools and Ideas for Navigating Student Engagement in a Changing World – podsumowanie projektu zawierające 10 wskazówek, które powstały na podstawie wiedzy zebranej podczas niema trzech lat trwania przedsięwzięcia;
  • narzędziownik “Come for Cookies. Stay for Community.” A Toolbox for Community Building, Facilitating Participation, and Enhancing Belonging for Higher Education Communities– zestaw wniosków, wskazówek i scenariuszy, stworzony na podstawie serii warsztatów organizowanych w Polsce, Czechach, Austrii oraz Belgii;
  • podkast – The Student Voice – medium, w którym studenci dzielą się swoimi doświadczeniami oraz pomysłami na budowanie aktywnej społeczności;
  • infografiki dla pracowników uczelni i podkast – Voice of the employees – materiały dla pracowników uczelni ze wskazówkami dotyczącymi wspierania zaangażowania studenckiego;
  • wideo-tutoriale ze wskazówkami, o czym warto pamiętać, angażując osoby studiujące w przedsięwzięcia akademickie.
Idź do oryginalnego materiału