Polskie firmy mają realną szansę tworzyć innowacyjne rozwiązania AI – pod warunkiem, iż mądrze wykorzystają dostępne już technologie i połączą je ze swoimi kompetencjami.
Jak stwierdza dalej w swoim komentarzu Łukasz Wróbel, wiceprezes i CBDO w firmie Webcon: – mamy silne zaplecze inżynierskie i duże doświadczenie w tworzeniu rozwiązań dla wymagających klientów. Naszą przewagą może być dziś zdolność do tworzenia praktycznych rozwiązań wspieranych przez AI, które budują nową wartość w biznesie – przyśpieszają podejmowanie decyzji czy zwiększają efektywność procesów w firmie. Najwięcej osiągną ci, którzy traktują AI nie jako modę, ale jako użyteczne narzędzie – osadzone w konkretnych procesach i odpowiadające na konkretne potrzeby.
28% firm w Polsce już korzysta z AI, a kolejne 30% planuje wdrożenie w najbliższym roku
Ponadto, pisze dalej Łukasz Wróbel, z raportu KPMG „Monitor Transformacji Cyfrowej Biznesu” wynika, iż 28% firm w Polsce już korzysta z AI, a kolejne 30% planuje wdrożenie w najbliższym roku. Na razie trudno ocenić wartość tych wdrożeń, bo większość z nich jest punktowa i dotyczy raczej weryfikacji potencjału nowej technologii niż masowej jej adopcji. Wyzwaniem nie jest więc już tylko technologia, ale też przemyślana strategia jej wdrożenia. Potencjał tkwi w rozwiązaniach, które działają w tle – wspierają pracowników w codziennej pracy, analizują dane, pomagają tworzyć dokumenty czy raporty, i to wszystko zgodnie z polityką bezpieczeństwa firmy. najważniejsze jest, aby te rozwiązania opierały się na rzetelnych, aktualnych danych i były łatwe do wdrożenia i skalowania.
Polski sposób na sukces w AI
– Takie podejście umożliwiają dziś platformy do automatyzacji procesów. Coraz częściej są one rozwijane o elementy AI: agentów wyspecjalizowanych w konkretnych obszarach, narzędzia wspierające angażowanie zespołów w digitalizację czy kreatory, które pozwalają na tworzenie aplikacji adresujących konkretne wyzwania na podstawie zapytań użytkownika. Właśnie w tym – w zrozumieniu kontekstu biznesowego i dostosowaniu technologii do realnych potrzeb – może leżeć polski sposób na sukces w AI – stwierdza na zakończenie Łukasz Wróbel.