Termin realizacji: 22.04.2025- 25.04.2025r.
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- zachęcanie do dbania o najbliższe otoczenie na co dzień i wyrabianie nawyków proekologicznych
- inspirowanie do działań ekologicznych
- rozumienie, iż jesteśmy częścią przyrody, o którą trzeba dbać
- rozwijanie sprawności ruchowej i kształtowanie prawidłowej postawy
- kształtowanie zachowania proekologicznego, pobudzanie myślenia i rozwijanie wyobraźni
- zachęcenie do przestrzegania zasad
- utrwalanie znajomości nazw i kształtów figur geometrycznych
- zachęcanie do aktywności oraz kształtowanie wyczucia własnego ciała i przestrzeni
- rozbudzanie wrażliwości i szacunku wobec przyrody
- kształcenie postawy współodpowiedzialności za najbliższe otoczenie
- wykazanie pożytecznej roli biedronek
- zwrócenie uwagi na pożyteczną rolę pszczół
- wykazanie zdrowotnych adekwatności miodu
- utrwalenie znajomości dni tygodnia
- zachęcenie do rozwijana inwencji plastycznej
Piosenka: „Eko pingwinek”
Eko pingwinek segreguje śmieci,
Żeby postały zabawki dla dzieci
Eko pingwinek segreguje śmieci,
Żeby postały zabawki dla dzieci
Stopka, stopka tup tup tup
Zapamiętam kolor worka już
Stopka, stopka, tup tup tup
Zapamiętam kolor worka już
Zielony kolor – to szkło
Żółty kolor – plastiki, plastiki
Niebieski kolor – papa papier
Czarny kolor – inne śmieciki
„Jak dbać o Ziemię” (sł. K. Gawlik)
Chcesz o Ziemię dbać praktycznie?
Rób to więc ekologicznie.
Zawsze kran dokręcaj szczelnie,
niech nie kapie – to oszczędniej.
Gdy wychodzisz, to gaś światło.
Przestań jeździć samochodem,
Gdy chcesz zadbać o przyrodę
I pamiętaj – sortuj śmieci,
bo to mogą choćby dzieci.
Metal, plastik, szkło i papier,
niech dorosły też rozdziela
do każdego kontenera.
Gdy ktoś zada ci pytanie,
co mu głowę ciągle łamie:
„Jak o Ziemię dbać praktycznie?”
Powiedz wprost: „EKOLOGICZNIE!”