ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE- MARZEC

ppw.edu.pl 2 miesięcy temu

TEMATY KOMPLEKSOWE:

I. MAMY RÓŻNE DOMY (10.-07.03.2025r.)

II. KIM BĘDĘ, GDY DOROSNĘ? (10.-14.03.2025r.)

III. NADCHODZI WIOSNA (17.-21.03.2025r.)

IV. WIOSENNE PORZĄDKI (24.-28.03.2025r.)

Tydzień 1. Mamy różne domy

Dziecko:

  • rozwija umiejętności wypowiadania się na określony temat;
  • rozwija myślenie przyczynowo- skutkowe;
  • poszerza wiedzę o przyrodzie;
  • rozwija sprawność manualną;
  • doskonali umiejętność układania rytmów i klasyfikowania elementów według określonej cechy;
  • poznaje litery c, C- drukowaną i pisaną;
  • ćwiczy percepcję słuchową i wzrokową;
  • rozwija sprawność fizyczną;
  • utrwala poznane piosenki;
  • rozwija poczucie rytmu i tempa;
  • doskonali umiejętność posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi;
  • doskonali umiejętność rozróżniania kierunków i określania położenia przedmiotów;
  • rozwija kreatywność;

Tydzień 2. Kim będę, gdy dorosnę?

Dziecko:

  • poszerza wiedzę o różnych zawodach;
  • doskonali umiejętność współdziałania w zespole;
  • rozwija wyobraźnię przestrzenną;
  • poznaje litery j, J- drukowaną i pisaną;
  • rozwija percepcję słuchową i wzrokową;
  • rozwija koordynację wzrokowo- ruchową;
  • uważnie słucha utworów literackich;
  • rozwija umiejętność gry na instrumentach perkusyjnych;
  • kształtuje pojęcie liczby 8 w aspekcie kardynalnym i porządkowym, poznaje cyfrę 8;
  • rozwija spostrzegawczość;
  • przestrzega ustalonych zasad bezpieczeństwa;

Tydzień 3. Nadchodzi wiosna

Dziecko:

  • rozwija umiejętność wypowiadania się na określony temat;
  • rozwija wrażliwość słuchową;
  • ćwiczy pamięć;
  • poznaje litery r, R- drukowaną i pisaną;
  • rozwija słuch fonematyczny;
  • posługuje się przyimkami określającymi położenie przedmiotów w przestrzeni;
  • przelicza elementy zbiorów;
  • rozwija zainteresowania przyrodnicze;
  • odczytuje symbole pogodowe;
  • rozwija ekspresję twórczą;
  • rozwija motorykę dużą;
  • rozwija ekspresję plastyczną;

Tydzień 4. Wiosenne porządki

Dziecko:

  • poznaje pracę ogrodnika;
  • nazywa narzędzia ogrodnicze;
  • utrwala budowę roślin;
  • rozwija słuch fonematyczny oraz analizę i syntezę wzrokową;
  • ćwiczy motorykę małą;
  • poznaje litery g, G- drukowaną i pisaną;
  • doskonali orientację na kartce papieru;
  • kształtuje pojęcie liczby 9 w aspekcie kardynalnym i porządkowym- poznanie cyfry 9;
  • doskonali umiejętność przeliczania, tworzenia zbiorów.
Idź do oryginalnego materiału