TEMATY KOMPLEKSOWE:
I. MAMY RÓŻNE DOMY (10.-07.03.2025r.)
II. KIM BĘDĘ, GDY DOROSNĘ? (10.-14.03.2025r.)
III. NADCHODZI WIOSNA (17.-21.03.2025r.)
IV. WIOSENNE PORZĄDKI (24.-28.03.2025r.)
Tydzień 1. Mamy różne domy
Dziecko:
- rozwija umiejętności wypowiadania się na określony temat;
- rozwija myślenie przyczynowo- skutkowe;
- poszerza wiedzę o przyrodzie;
- rozwija sprawność manualną;
- doskonali umiejętność układania rytmów i klasyfikowania elementów według określonej cechy;
- poznaje litery c, C- drukowaną i pisaną;
- ćwiczy percepcję słuchową i wzrokową;
- rozwija sprawność fizyczną;
- utrwala poznane piosenki;
- rozwija poczucie rytmu i tempa;
- doskonali umiejętność posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi;
- doskonali umiejętność rozróżniania kierunków i określania położenia przedmiotów;
- rozwija kreatywność;
Tydzień 2. Kim będę, gdy dorosnę?
Dziecko:
- poszerza wiedzę o różnych zawodach;
- doskonali umiejętność współdziałania w zespole;
- rozwija wyobraźnię przestrzenną;
- poznaje litery j, J- drukowaną i pisaną;
- rozwija percepcję słuchową i wzrokową;
- rozwija koordynację wzrokowo- ruchową;
- uważnie słucha utworów literackich;
- rozwija umiejętność gry na instrumentach perkusyjnych;
- kształtuje pojęcie liczby 8 w aspekcie kardynalnym i porządkowym, poznaje cyfrę 8;
- rozwija spostrzegawczość;
- przestrzega ustalonych zasad bezpieczeństwa;
Tydzień 3. Nadchodzi wiosna
Dziecko:
- rozwija umiejętność wypowiadania się na określony temat;
- rozwija wrażliwość słuchową;
- ćwiczy pamięć;
- poznaje litery r, R- drukowaną i pisaną;
- rozwija słuch fonematyczny;
- posługuje się przyimkami określającymi położenie przedmiotów w przestrzeni;
- przelicza elementy zbiorów;
- rozwija zainteresowania przyrodnicze;
- odczytuje symbole pogodowe;
- rozwija ekspresję twórczą;
- rozwija motorykę dużą;
- rozwija ekspresję plastyczną;
Tydzień 4. Wiosenne porządki
Dziecko:
- poznaje pracę ogrodnika;
- nazywa narzędzia ogrodnicze;
- utrwala budowę roślin;
- rozwija słuch fonematyczny oraz analizę i syntezę wzrokową;
- ćwiczy motorykę małą;
- poznaje litery g, G- drukowaną i pisaną;
- doskonali orientację na kartce papieru;
- kształtuje pojęcie liczby 9 w aspekcie kardynalnym i porządkowym- poznanie cyfry 9;
- doskonali umiejętność przeliczania, tworzenia zbiorów.