Zamierzenia wychowawczo-dydaktycznie – kwiecień – Wesołe Nutki

pr9.pl 1 miesiąc temu

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

NA MIESIĄC KWIECIEŃ – GRUPA III

W świecie książek

  • utrwalenie zasad prawidłowego korzystania z książek, kształtowanie nawyku odkładania książek na półkę, kształtowanie nawyku czytania książek, kształtowanie adekwatnych zachowań podczas czytania/oglądania książek
  • wprowadzenie litery f, F, rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej, głoskowej, utrwalenie wiedzy na temat księgarni i biblioteki, zapoznanie z akcją „Drugie życie książki”, kształtowanie umiejętności korzystania z biblioteki i księgarni, kształtowanie adekwatnych zachowań podczas pobytu w bibliotece
  • zapoznanie ze znakiem –, doskonalenie umiejętności przeliczania, porównywania oraz dokonywania innych czynności matematycznych, zapoznanie z procesem tworzenia książki, kształtowanie postawy gotowej do poznawania nowego (nowych zawodów), uświadomienie wartości pracy każdego człowieka w procesie tworzenia np. książki
  • nauka nowej piosenki, poznanie wielu ciekawych tytułów książek dla dzieci, rozwijanie słuchu muzycznego, rozwijanie wyobraźni i wrażliwości na otaczającą przyrodę, rozwijanie umiejętności autoprezentacji oraz empatii

Na wiosennej łące

  • uwrażliwianie na otaczającą przyrodę, zapoznanie z wyglądem i nazwami pierwszych wiosennych kwiatów, poznawanie sposobów pomagania owadom, rozwijanie sprawności fizycznej
  • poznanie kształtu litery ł, Ł, wprowadzenie do pisania i czytania, doskonalenie umiejętności słuchania utworów literackich, rozwijanie motoryki małej
  • rozwijanie sprawności manualnej, uwrażliwianie na otaczającą przyrodę, doskonalenie umiejętności matematycznych w aspekcie miarowym, doskonalenie umiejętności określania położenia przedmiotów w odniesieniu do innych przedmiotów
  • rozwijanie zdolności manualnych, kształtowanie zmysłów, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, nawiązywanie relacji rówieśniczych

Od kurnika do świątecznego koszyka

  • zapoznanie z życiem i pracą na wsi, utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich oraz budynków, w których mieszkają, ćwiczenie percepcji wzrokowej, utrwalanie kształtu poznanych liter, wyrażanie euforii z udziału w tradycyjnych zabawach ruchowych
  • utrwalenie wiedzy na temat domów zwierząt, kształtowanie otwartej postawy na przyrodę i dobra natury, rozpoznawanie poszczególnych członków rodzin zwierzęcych i utrwalanie ich nazw, rozwijanie umiejętności grafomotorycznych
  • utrwalenie nazw członków ptasich rodzin, wyodrębnianie z szeregu jednostki po cechach charakterystycznych, utrwalanie umiejętności liczenia i tworzenia zbiorów, zachęcanie do przeprowadzania eksperymentów i wyciągania z nich wniosków
  • zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi, ukazanie wartości tradycji, kształtowanie postawy otwartości na różne kultury, religie i zwyczaje, utrwalanie cech wielkościowych
  • zapoznanie z technikami ozdabiania jajek i ich nazwami, utrwalenie wiedzy dotyczącej zawartości koszyczka wielkanocnego, zachęcanie do kultywowania tradycji, stymulowanie wielu zmysłów podczas zabaw sensorycznych

Dbamy o naszą planetę

  • zapoznanie z pojęciem i przedmiotem „globus”, kształtowanie nawyku sprzątania, budowanie poczucia odpowiedzialności za planetę, wpajanie przekonania, iż Ziemia to nasz dom, o który trzeba dbać, poznanie zachowań proekologicznych
  • poszerzenie wiedzy na temat kolorów śmietników i surowców, które do nich należy wrzucać, w tym umiejętności segregowania śmieci, rozwijanie świadomości językowej, poszerzenie słownika czynnego, zwracanie uwagi na wyrazy rymujące się
  • zapoznanie z informacjami dotyczącymi odnawialnych źródeł energii, doskonalenie czynności matematycznych, w tym liczenia i pomiaru długości, utrwalenie cech wielkościowych,
  • kształtowanie proekologicznego stylu życia, w tym nawyku oszczędzania wody, zapoznanie ze sposobami oszczędzania wody, rozwijanie orientacji w przestrzeni, wyobraźni ruchowej i dźwiękowej, ćwiczenie poczucia „pulsu” w muzyce, rozwiązywanie zagadek, utrwalanie wiedzy o sprzętach domowych związanych z wodą (pralka, zmywarka, umywalka itp.)
  • utrwalenie pojęcia ,,recykling”, wykorzystanie odpadów do zrobienia nowych przedmiotów (instrumentów muzycznych, zabawek) – zachęcanie do nadawania odpadom drugiego życia

“Wiosna, wiosenka” – Melo, melo

Ref. Nasza wiosna, wiosenka, to wiosenna jest piosenka,

O przyrodzie co się budzi z zimowego snu,

Naszej wiośnie wiosence, dzisiaj klaszcze w swoje ręce,

Za kwiatki kolorowe i za zapach bzu.

  1. Kwiatami posypane łące,

W koronach drzew już słychać skowronki,

A tu skacze żabka mała, hyc

I w stawie się schowała.

  1. Bociany z długimi nogami,

Stąpają pomiędzy trawami,

I witają Panią Wiosnę,

Kle kle klekocząc radośnie.

  1. Wiosna, wiosna piękna i radosna.

Wiosna, wiosna jest wśród nas.

Wiosna, wiosna piękna i radosna.

Wiosna, wiosna to twój czas. x3

Idź do oryginalnego materiału