Jak sztuczna inteligencja zmienia biznes? Odpowiedzi poznasz w październiku

bstok.pl 8 godzin temu
Zdjęcie: Jak sztuczna inteligencja zmienia biznes? Odpowiedzi poznasz w październiku


20 i 21 października Warszawa po raz kolejny stanie się centrum nowych technologii i biznesu. W hotelu Novotel Warszawa Airport oraz online odbędzie się Mobile Trends for Experts 2025 – konferencja, które od lat gromadzi kadrę zarządzającą, menedżerów IT, osoby odpowiedzialne za cyfryzację i automatyzację procesów, specjalistów UX, e-commerce i marketingu.

Na uczestników czeka ponad 50 prelekcji, trzy sceny i intensywne dwa dni spotkań z praktykami. A jeżeli planujesz dołączyć, na końcu artykułu znajdziesz informację o specjalnej zniżce na bilety.

AI – temat numer jeden w biznesie

Według raportu Power of AI 2025 przygotowanego przez BUZZcenter wynika, iż już ponad połowa polskich firm wdrożyła rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji lub prowadzi ich zaawansowane testy, a co trzecia planuje rozpocząć wdrożenia w ciągu najbliższego roku. Najczęściej wykorzystywane są narzędzia do analizy danych (44%), automatyzacji procesów (43%) oraz generowania treści (42%). Co ważne, z AI korzystają nie tylko duże korporacje – coraz częściej sięgają po nią także małe i średnie przedsiębiorstwa, traktując ją jako realne wsparcie w codziennym biznesie.

Wielu liderów z dumą ogłasza: “Mamy AI w firmie!” Ale gdy zapytam: “Jak konkretnie wpływa to na wynik finansowy, decyzje klientów albo koszty operacyjne?”, często zapada cisza – opisuje problem na Linkedin dr Krzysztof Wojewodzic, prezes Escola – To nie zarzut. To realny problem, który widzę w wielu organizacjach.

Właśnie dlatego podczas konferencji szczególny nacisk zostanie położony na praktyczne wykorzystanie sztucznej inteligencji w różnych obszarach i branżach – od strategii, przez codzienną pracę zespołów, po unikanie kosztownych błędów.

Escola – innowacje w praktyce

Escola, organizator konferencji, w tym roku mocno podkreśla swoją ekspercką obecność. Dr Krzysztof Wojewodzic zaprosi uczestników do przyjrzenia się bliżej czterem case studies z obszaru medycyny i edukacji. Z kolei Jakub Góral, Managing Partner w Escola, poruszy temat Customer Experience jako głównego czynnika budowania dojrzałego biznesu, pokazując, iż sukces firmy zaczyna się od prawdziwego zrozumienia klienta.

A tym, na co wszyscy czekają z niecierpliwością będzie Fireside chat z Marcinem Kuśmierzem, CEO Allegro oraz akcjonariuszem i członkiem Rady Nadzorczej Escola. Rozmowę poprowadzi dr Krzysztof Wojewodzic.

Escola od ponad dekady wspiera biznesy w cyfryzacji procesów, dostarczając rozwiązania z obszaru aplikacji mobilnych, e-commerce, EdTech i AI.

Najciekawsze prelekcje i eksperci MT4E 2025

Wśród prelekcji znajdą się także wystąpienia praktyków z największych firm technologicznych i biznesowych w Polsce – m.in. InPost, GOG, Empik, Sii, Commerzbank, TIM, Brand24, Polpharma czy DevaGroup. Będą to case studies, które pokazują zarówno kulisy cyfrowych transformacji, jak i codzienne wyzwania w zarządzaniu zespołami, projektowaniu produktów i marketingu.

Wystąpią między innymi:

  • Anita Krasińska, Senior Product Owner w InPost, która w wystąpieniu Dobry, zły i brzydki… eksperyment pokaże, jak testować rozwiązania i opierać najważniejsze decyzje na danych,
  • eksperci SiiWeronika Sobótka-Wierzchowska i Rafał Gęsior – przeprowadzą uczestników przez cały proces: od projektowania, przez development, aż po testy dostępności,
  • Mikołaj Winkiel z Brand24, który zaprezentuje, jak monitoring wspierany przez AI pomaga budować zaufanie do marki,
  • Kamil Porembiński, który przyjrzy się największym wtopom we wdrażaniu sztucznej inteligencji i pokaże, jak uczyć się na cudzych błędach
  • Robert Pławiak z Polpharma – przybliży proces cyfrowej transformacji w farmacji
  • a Adam Jastrowicz z Empik zabierze uczestników w podróż po API, KPI i chemii budowania partnerskiego e-commerce z sensem.

Wspólnie tworzymy MT4E

Za sukces wydarzenia odpowiadają także partnerzy, którzy wspierają wydarzenie i współtworzą jego wartość. Jupiter Integration, autoryzowany reseller Apple, wspiera firmy we wdrażaniu ekosystemu Apple, a w październiku pojawi się Mobile Trends, by wspólnie z uczestnikami tworzyć przestrzeń wymiany wiedzy i doświadczeń. Platforma myVOD tradycyjnie zapewni transmisję online i dostęp do nagrań na platformie vod.mobiletrends.pl.

Marketingowe zaplecze tworzy DevaGroup, agencja z 20-letnim doświadczeniem w SEO, SEM i analityce, a patronat honorowy nad wydarzeniem objęło IAB Polska. Wydarzenie wspiera także wielu partnerów medialnych.

Spotkajmy się w październiku

Mobile Trends for Experts 2025 to przestrzeń wymiany doświadczeń i praktycznej wiedzy. Ponad 50 prelekcji, praktyczne case study i networking na najwyższym poziomie – to gwarancja, iż każdy uczestnik znajdzie coś dla siebie – niezależnie od tego, czy zajmuje się zarządzaniem, UX, marketingiem, AI czy commerce.

20–21 października spotkajmy się w Warszawie lub online, by wspólnie odkrywać, jak technologia zmienia biznes. To wydarzenie, którego nie można przegapić – jeżeli jeszcze tego nie zrobił_ś, zarezerwuj miejsce już dziś!

Strona internetowa: https://2025.mobiletrends.pl/

Do zobaczenia w Warszawie (lub online)!

Idź do oryginalnego materiału