Zamiana pracy na uczelni na własny biznes? Brzmi jak rewolucja, ale dla Justyny była to świadoma decyzja, do której podeszła z pasją i szczerą chęcią podjęcia się nowych wyzwań. To, co najbardziej pomogło jej w pierwszych miesiącach, to gotowe procedury i wsparcie szkoleniowe, które pozwoliło poznać specyfikę prowadzenia sklepu krok po kroku. Bardzo pomocny i dopingujący do zmiany był również mąż od lat związany z Żabką. Dziś oboje przyznają, iż na co dzień wymieniają się doświadczeniami, radami i pomysłami. – Moje wcześniejsze doświadczenia zawodowe były zupełnie inne, ale pomagałam mężowi, który prowadzi Żabkę już osiem lat. Widziałam od środka, jak wygląda codzienność przedsiębiorcy w tym modelu i wiedziałam, iż to jest biznes, w którym mogę się odnaleźć – mówi Justyna Grodzka, franczyzobiorczyni Żabki z Białegostoku. Tak fundamentalna zmiana w życiu była dla Justyny Grodzkiej przede wszystkim świadomą decyzją o nowym etapie zawodowym. Jej doświadczenie okazało się niezwykle przydatne również we własnym biznesie, gdzie musiała rekrutować odpowiednie osoby do pracy w sklepie. Sam model franczyzowy dał jej strukturę, procedury i zaplecze, które pozwoliły wejść w nową rolę z poczuciem bezpieczeństwa. Zaufanie do ludzi i mądra organizacja pracyDziś jednym z filarów działania pani Justyny jest zespół. Od początku stawiała na to, by zbudować atmosferę współodpowiedzialności i wzajemnego wsparcia. Dobrze wyszkoleni pracownicy to dla niej nie tylko pomoc w codziennym prowadzeniu sklepu, ale także realna możliwość zachowania równowagi między życiem prywatnym a zawodowym. Delegowanie zadań pozwala jej na swobodne wyjście ze sklepu, zajęcie się sprawami osobistymi czy zaplanowanie dłuższego wyjazdu. Stabilna organizacja pracy daje komfort, który docenia szczególnie po latach intensywnej pracy w środowisku akademickim. Duże znaczenie mają też nowoczesne narzędzia oferowane przez Żabkę takie jak m.in. Cyberstore, pozwalający zdalnie kontrolować wyniki i zatowarowanie, OptiPlan wspierający planowanie zamówień i pracy zespołu oraz Asystent Żabka, który ułatwia monitorowanie codziennych zadań operacyjnych. Dzięki nim Justyna może prowadzić działalność w znacznie bardziej elastycznym modelu, pozostając w kontakcie ze sklepem choćby podczas zagranicznych wyjazdów. Te rozwiązania umożliwiają jej zarządzanie działalnością w elastyczny sposób, bez względu na to, gdzie się znajduje. Chór, podróże i przestrzeń na bycie sobąRównowaga, którą udało się jej wypracować, przekłada się także na czas na pasję Justyny. Od lat jest związana z chórem Politechniki Białostockiej. To nie tylko hobby, ale również część jej tożsamości. Przez długi czas angażowała się w organizację wyjazdów i bieżące funkcjonowanie zespołu, a śpiew pozostaje dla niej istotną formą odpoczynku i kontaktu z ludźmi. Drugą pasją Justyny są podróże. Wraz z mężem z przyjemnością odkrywa nowe miejsca w ciepłych krajach. W ostatnim roku aż czterokrotnie odwiedzili Turcję, zwiedzając mniej uczęszczane turystycznie miejsca. Franczyzobiorczyni podkreśla, iż dopiero teraz może sobie pozwolić na podróżowanie w takim wymiarze, bo dobra organizacja prowadzonego biznesu i zaufany zespół dają jej realną swobodę. Przedsiębiorczość dopasowana do życiaHistoria Justyny Grodzkiej pokazuje, iż zmiana branży nie musi oznaczać rezygnacji z dotychczasowych umiejętności - wręcz przeciwnie, może je wzmocnić i nadać im nowy kontekst. Biznes w modelu franczyzowym dał jej wsparcie, know-how i jasne struktury, które pozwoliły skupić się na tym, co naprawdę ceni: na pracy z ludźmi, dobrej organizacji, rozwijaniu zespołu i pozostawaniu aktywną poza obowiązkami zawodowymi. Więcej informacji o franczyzie z Żabką: www.zabka.pl/franczyza