Rywalizacja w ramach 3. edycji projektu ProLog nabiera tempa! Za nami czwarte i piąte wyzwanie – oba pełne pasji, zaangażowania i imponujących efektów pracy uczniów oraz nauczycieli. Kreatywność spotkała się tu z wiedzą, a technologia – ze sztuką opowiadania historii. Emocji nie brakowało, a różnice punktowe są tak niewielkie, iż wszystko może się jeszcze wydarzyć!
Komiksowe przygody Mii i Maxa – Wyzwanie nr 4
W czwartym wyzwaniu uczestnicy mieli za zadanie stworzyć komiks z wykorzystaniem klocków Lego Spike Prime oraz bohaterów zestawu – Mii i Maxa. Tematem pracy miał być wybrany element podstawy programowej jednego z ProLogowych przedmiotów: matematyki, biologii, informatyki, geografii lub przyrody. Ocenie podlegały m.in. oryginalność pomysłu, zgodność z tematyką, sposób wyjaśnienia zagadnienia oraz wykorzystanie programowalnych elementów zestawu.
Najwięcej punktów – aż 97 – zdobyła Szkoła Podstawowa w Bóbrce za komiks „Wycieczka do fabryki figur geometrycznych”. Jury doceniło nowatorskie podejście do tematu, świetne wykonanie robotycznych konstrukcji oraz praktyczne odniesienia do świata inżynierii.
Drugie miejsce zajęła Szkoła Podstawowa w Hucisku z komiksem „Max i Mia Grzybobranie”, w którym uczniowie przedstawili życie w lesie – i to z udziałem… pięknej sowy! Podium zamknęła Szkoła Podstawowa w Hermanowej, której uczniowie przygotowali komiks „Mia i Max w świecie recyklingu”.
Zobaczcie wszystkie komiksy z podium:
I miejsce Szkoła Podstawowa w Bóbrce za komiks „Wycieczka do fabryki figur geometrycznych”
II miejsce Szkoła Podstawowa w Hucisku z komiksem Max i Mia Grzybobranie
III miejsce Szkoła Podstawowa w Hermanowej, komiks Mia i Max w świecie recyklingu
60 sekund na promocję – Wyzwanie nr 5
Kolejne zadanie polegało na stworzeniu krótkiego (20–60 sekundowego) filmu promującego wykorzystanie klocków Lego Spike w edukacji. Uczniowie musieli wykazać się nie tylko wiedzą i pomysłowością, ale też zmysłem filmowym. Ocenialiśmy m.in. wartość merytoryczną filmów, ich spójność, atrakcyjność wizualną oraz nakład pracy.
Poziom był niezwykle wysoki – aż tak, iż po raz pierwszy w tej edycji przyznaliśmy maksymalną notę! 100 punktów trafiło do Szkoły Podstawowej w Dąbrowicy. Tylko dwa punkty mniej zdobyła SP w Rakszawie, a na trzecim miejscu – z wynikiem 92 punktów – uplasowały się ex aequo SP w Łące i ponownie SP w Bóbrce.
Te krótkie, dynamiczne filmy pokazują, jak ogromne korzyści płyną z wprowadzenia klocków Lego Spike do codziennej edukacji – zarówno w kontekście nauki, jak i budowania kreatywności, zaangażowania i współpracy uczniów.
Zobaczcie trzy najwyżej ocenione filmiki:
I miejsce Szkoła Podstawowa w Dąbrowicy
II miejsce SP w Rakszawie
III miejsce ex aequo SP w Łące i SP w Bóbrce.
Aktualna klasyfikacja – pięć wyzwań za nami
Oto jak prezentuje się klasyfikacja generalna po pięciu wyzwaniach:
Warto dodać, iż na końcowy wynik wpływ mają także punkty bonusowe za formalne dopełnienie wymogów, w tym przesłanie oświadczeń autorów prac – to nasze wspólne dbanie o zgodność z przepisami prawa autorskiego.
Przed nami ostatnia prosta III edycji ProLog!
Zostało już tylko jedno wyzwanie – i choć SP w Łące wciąż prowadzi, różnice punktowe między kolejnymi szkołami są na tyle niewielkie, iż wszystko może się jeszcze zmienić. Czy Łąka utrzyma prowadzenie? Czy może Hucisko, Jasionka albo Dąbrowica zdołają jeszcze odwrócić losy rywalizacji?
Z niecierpliwością czekamy na wielki finał!
Śledźcie nasze aktualizacje i kibicujcie swoim faworytom!
Partnerem 3. edycji projektu ProLog jest Fundacja LOTTO im. H. Konopackiej.