Nierówności wynikające z płci powinny należeć już do przeszłości

teamrodzina.pl 5 godzin temu

„W Mastercard od 30 lat angażujemy się w działania na rzecz równości i różnorodności, by tworzyć równe szanse dla wszystkich – bez względu na płeć. Wierzymy, iż biznes ma siłę, by – również w ramach kampanii społecznych – wspierać i napędzać zmiany, walczyć ze stereotypami i tworzyć lepsze miejsca pracy” – mówi Anna Marciniak, dyrektorka ds. komunikacji w Mastercard. Firma oferuje 16 tygodni płatnego urlopu rodzicielskiego. „Widzimy, iż młodzi ojcowie chętnie korzystają z tego benefitu, aby w pełni brać udział w pierwszych miesiącach życia dziecka i od samego początku budować z nim więź.” Wypowiedź jest częścią kampanii „Równi w domu – równi w pracy. To się wszystkim opłaca”, organizowanej przez Fundację Share the Care, a której Mastercard jest partnerem. Celem kampanii jest promowanie podziału urlopu rodzicielskiego, równości rodzicielskiej i równości na rynku pracy. jeżeli rzeczywiście zależy nam na wyrównywaniu szans kobiet i mężczyzn w życiu zawodowym oraz społecznym, musimy zacząć od eliminowania źródeł nierówności. Kobiety nie powinny płacić kary za macierzyństwo, a mężczyźni powinni mieć realne możliwości zaangażowania się w życie rodzinne.

Dowiedz się więcej na temat kampanii: Równi w domu – równi w pracy. To się wszystkim opłaca

Idź do oryginalnego materiału